۸ تیر ۱۴۰۳، ۸:۰۹

گزارش مهر؛

رای گیری در تهران آغاز شد/۶۶۹۶ شعبه اخذ رای در سطح استان

رای گیری در تهران آغاز شد/۶۶۹۶ شعبه اخذ رای در سطح استان

تهران- با دستور وزیر کشور رای گیری از واجدین شرایط انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری آغاز شد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: صبح جمعه و رأس ساعت هشت صبح و با دستور احمد وحیدی، وزیر کشور رأی گیری از واجدین شرایط انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری آغاز شد.

در حوزه انتخابات استان تهران شش هزار و ۶۹۶ شعب اخذ رأی استفاده خواهد شد.

هیأت‌های اجرایی در سراسر استان تهران و حوزه‌های انتخابیه آغاز اخذ رأی گیری را گزارش کردند، به گفته رئیس ستاد انتخابات استان تهران عوامل اجرایی در حال اخذ رأی مردم هستند و تعرفه‌ها نیز تحویل شعب اخذ رأی شده است و تمهیدات لازم برای برگزاری مطلوب انتخابات اتخاذ شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران که با خبرنگار مهر گفتگو می‌کرد، از رقابت چهار نامزد انتخابات برای ریاست قوه مجریه خبر داد و اظهار داشت: متولدین هفتم تیرماه ۱۳۸۵ به قبل می‌توانند، در انتخابات امروز شرکت کنند و اخذ رأی فقط با شناسنامه و کارت ملی میسر است.

جوهری اضافه کرد: تبلیغات از ساعت ۸ صبح روز گذشته به بعد ممنوع است و بر اساس گزارش‌های رسیده تنور انتخابات در استان تهران داغ است و امیدوار هستیم مردم تهران نیز با انتخابات آگاهانه و بر اساس دریافت‌هایی که از برنامه‌های هر یک از نامزدها داشتند بتوانند یک انتخاب خوبی را داشته باشند.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه همراه داشتن هر گونه تصویر، بروشور و تبلیغ انتخاباتی در روز رأی گیری و زمان برگزاری انتخابات ممنوع است، از همه نامزدهای انتخاباتی و هواداران آن‌ها تقاضا کرد، به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس جمهور منتخب در رفع مشکلات معیشتی مردم تلاش کند

رای گیری در تهران آغاز شد/۶۶۹۶ شعبه اخذ رای در سطح استان

یک رأی دهنده قرچکی که جزو نفرات اول پای صندوق حاضر شده بود، به خبرنگار مهر گفت: تا به حال به یاد ندارم که جزو نفرات اول در انداختن رأی خود به صندوق در انتخابات‌های گذشته نباشم و امروز نیز این وظیفه دینی، سیاسی و شرعی را جزو نفرات اول ایفا کردم.

وی خطاب به قرچکی‌ها و دیگر مردم کشور و استان تهران افزود: هرچقدر انتخابات پرشورتر برگزار شود، دشمنان مردم ایران ناامیدتر و دوستان امیدوارتر خواهند شد.

یکی از اهالی رباط کریم که اولین رأی را در این شهرستان به صندوق انداخت به خبرنگار مهر گفت: خیلی خوشحالم، که توانستم، وظیفه انسانی، ملی و شرعی ام را انجام دهم و سعی می‌کنم، همیشه به توصیه‌ها و تذکرات رهبرم گوش دهم.

رأی دهنده دیگر گلستانی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از رئیس جمهور آینده تقاضا دارم، که در اجرای قوانین با هدف رفع مشکلات کشور به ویژه مشکلات معیشتی تلاش ویژه کند.

وی گفت: باید رئیس جمهور آینده وضعیت مردم و اقشار ضعیف و نیازمند و کم توان مالی را مدنظر داشته باشد.

مردم تخلفات انتخابات را به ۰۲۱۴۵۵۰۰ گزارش دهند

رئیس هیأت بازرسی ستاد انتخابات استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر از شهروندان این استان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلفات تبلیغاتی نامزدها حتماً موارد را از طریق تماس با تلفن ۴۵۵۰۰ هیأت بازرسی انتخابات استان تهران مطرح کنند و ادامه داد: تلاش داریم با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات لازم، انتخاباتی منظم و به دور از حاشیه برگزار کنیم و شهروندان استان تهران می‌توانند شکایات و گزارش‌های خود را از طریق تماس با شماره ۴۵۵۰۰ با پیش‌شماره ۰۲۱ تا پایان روز رأی گیری به این هیأت اطلاع رسانی کنند.

اسدالله تقی زاده همچنین رعایت بی طرفی را مهمترین ویژگی بازرسان عنوان کرد و افزود: رویکرد هیأت بازرسی استان و شهرستان‌های تابعه تلاش برای اجرای مطلوب انتخابات و برگزاری انتخاباتی سالم است.

مدیرکل بازرسی استانداری تهران افزود: بازرسان به منظور تضمین حسن جریان، صحت و اجرای مطلوب، سلامت و صیانت از آرای مردم در روند برگزاری انتخابات در استان تهران مأموریت دارند و تمهیداتی اندیشیده شده تا به هیچ عنوان روز رأی گیری در محل شعب اخذ رأی تبلیغات محیطی له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری صورت نگیرد.

رئیس قوه قضائیه رأی خود را به صندوق انداخت

حجت الاسلام محسنی اژه ای نیز در ساعات اولیه اخذ رأی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) حاضر شده و در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرد.

کد خبر 6149871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha