۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۴۷

استاندار خراسان شمالی مطرح کرد؛

ضرورت تخصیص سهم ویژه ساخت مسکن محرومین به خراسان شمالی

ضرورت تخصیص سهم ویژه ساخت مسکن محرومین به خراسان شمالی

بجنورد- استاندار خراسان شمالی با اشاره به محرومیت این استان، گفت: باید سهم خراسان شمالی در پروژه ساخت مسکن محرومین از سوی کمیته امداد کشور ویژه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی شجاعی عصر چهار شنبه در نشستی با محوریت بررسی تفاهم نامه ساخت مسکن محرومین با کمیته امداد کشور که در محل استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: در تفاهم نامه ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد باید سهم این استان به خوبی لحاظ شود و استان با تمام توان پای کار است.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به کم لطفی‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف از سوی سطح ملی نسبت به خراسان شمالی، گفت: با بازدید میدانی از روستاهای استان متوجه خواهید شد که اکثر خانه‌ها خشتی و گلی هستند و با باران شدید نیز تخریب می‌شوند.

وی افزود: در استان در شرح وظایف، تفکیک قوا وجود دارد اما در اجرا همه پای کار هستند و حتی در برخی امور نهادهای انقلابی جلوتر از سیستم دولتی حرکت می‌کنند.

شجاعی نتیجه این باهم بودن را به نفع معیشت و اقتصاد مردم استان توصیف کرد و گفت: نگاه ما این است که در استان مشکلات برطرف شود و مسئولان به دنبال توجیه انجام نشدن کارها نباشند.

استاندار خراسان شمالی بیان داشت: از مجموعه کمیته امداد خواستارم تا با کمک یکدیگر بتوانیم مشکل مسکن و اشتغال مددجویان استان را حل کنیم.

وی با تاکید بر وجود برنامه زمانبندی برای کاهش تعداد مددجویان با هدف ایجاد اشتغال و توانمندسازی آنان گفت: اینکه یک چهارم جمعیت استان مدد جو هستند ارتباط مستقیمی با گستره ۳۸ درصدی پوشش بیمه تأمین اجتماعی در استان دارد و این بدان معناست که باید به بحث ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف صنعت و کشاورزی اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

شجاعی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه ایجاد اشتغال موجب شأن و کرامت افراد خواهد شد، گفت: تا زمانی که مشکل اشتغال و مسکن مددجویان حل نشود خودباوری و خوداتکایی شعاری بیش نخواهد بود.

کد خبر 5226803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha