۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۵۷

فرمانده سپاه استان سمنان:

انتخابات نماد مقابله اسلام در برابر کفر/ مخالف مذاکرات نیستیم

انتخابات نماد مقابله اسلام در برابر کفر/ مخالف مذاکرات نیستیم

سمنان- فرمانده سپاه استان سمنان با بیان اینکه امروز انتخابات با توجه به شرایط استکبار در منطقه و جایگاه کشورمان به نماد مقابله اسلام با کفر بدل شده است، گفت: مشارکت رکن اصلی انتخابات است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حمید دامغانی ظهر پنجشنبه در نشستی با اصحاب و فعالان رسانه‌ای انقلاب اسلامی استان سمنان به میزبانی سپاه سمنان، با بیان اینکه همه ما به نوعی مدیون امام خمینی (ره) و کسانی که ابتدای انقلاب و قبل از آن تلاش کردند تا انقلاب به ثمر برسد هستیم، تاکید کرد: به برکت همین جهادها و روح امام (ره) نعمت بی نظیر و اختصاصی به ملت ایران داده شده است.

وی با بیان اینکه نعمت خدا برای در واقع حکومت دینی است، افزود: ما حتی اگر به صورت جزئی هم به اسلام ناب و حکومت دین در این تاریخ انقلاب پایبند بوده‌ایم، عنایت الهی و دست مدد خدا را پشت سرمان دیده‌ایم که مثال بارز آن دفاع مقدس است.

پایه‌های اقتدار دشمنان ضعیف شده است

فرمانده سپاه استان سمنان گفت: تا به امروز در هر عرصه‌ای که انقلاب اسلامی به مثابه یک نرم افزار، به صورت کامل در جامعه نصب و اجرا شده، موفقیت کسب کرده‌ایم و هر جا که نظام دچار مسئله شده و مردم مشکل معیشتی دارند، به سبب آن است که برخی یا اعتقادی به نرم افزار اسلامی نداشتند، یا آن را کامل اجرا نکردند و یا به آن، حداقلی عمل کردند و حتی بخشی نرم افزار انقلاب اسلامی را با نرم افزارهای لیبرالیسم غربی در هم آمیختند.

دامغانی بیان کرد: انقلاب اسلامی قوانین خود را بر اساس اسلام ناب تعریف می‌کند اما عده‌ای گویا این امر را بر نمی‌تابند و همین امر، پاشنه آشیل انقلاب شده است آنچنان که حضرت امام (ره) نیز فرمودند ما از شر آمریکا خلاص شدیم اما از شر لیبرالیست‌های تابع آمریکا راحت نمی‌شویم لذا هر چه مردم انقلابی تلاش می‌کنند، علی رغم اینکه کلیت انقلاب در حال پیشرفت است و جبهه استکبار در تقابل با انقلاب اسلامی حتی پایه‌های اقتدار خود را از دست داده، باز هم مشکلاتی از طریق این نوع تفکر در کشورمان ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش عمده مردم از مشکلات معیشتی به حق، ناراضی هستند، ابراز داشت: مردم حق دارند که نارضایتی داشته باشند اما اشکال این است که با امپراتوری رسانه‌ای غربی به گونه‌ای عمل می‌کند که به مردم القا شود، مشکلات به خاطر انقلاب و نظام است لذا به همین دلیل است که دغدغه مشارکت در جامعه وجود دارد زیرا اگر مردم این امر را پای کلیت انقلاب نگذارند، می‌گویند باید با مشارکت گسترده فردی انتخاب شود که بتواند وضعیت را تغییر و نرم افزار انقلاب را در کشور پیاده سازد.

عدم مشارکت دردی را دوا نمی‌کند

فرمانده سپاه استان سمنان با بیان اینکه عدم مشارکت هیچ مشکلی را رفع نمی‌کند، بیان داشت: نحوه انتقال این موضوع مهم به مردم، هنر رسانه‌های انقلابی است که بتوانند اهمیت مشارکت و تغییر شرایط را به مردم بیان کنند، امروز انقلاب اسلامی علی رغم تمام اتفاقات سال‌های اخیر، در نقطه‌ای حساس قرار دارد و تمام دستاوردهای انقلاب اسلامی و همه اتفاقاتی که برای جهان استکبار چه در منطقه و چه خارج از رخ داده به انتخابات گره خورده است لذا اینکه ما بارها اعلام می‌کنیم انتخابات امروز، انتخاب یک جریان سیاسی نیست و موضوع فراتر از آن است به همین دلیل است.

دامغانی بیان کرد: امروز بحث تقابل درون انقلاب و رقابت و… نیست بلکه انتخابات امسال اختصاصاً تبدیل به نماد تقابل کفر با اسلام شده است امروز دقیقاً در این نقطه هستیم و لذا ابتدا باید خودمان این نقطه را درک کنیم و سپس کمک کنیم تا مردم اهمیت ماجرا را درک کنند. کشورمان در نقطه‌ای ایستاده که عملکرد مثبت در گرایش و مشارکت و فرد منتخب، به شدت می‌تواند در سرنوشت خیلی از مسائل بین‌المللی و داخلی ما اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به خوبی این نکته را درک کرده‌اند، ابراز داشت: انتخابات ما برای دشمنان هم متفاوت است و لذا متناسب با این شرایط، در حال برنامه‌ریزی است، ابراز کرد: برای دشمنان اولویت نخست این است که بگوید این نظام با همه اتفاقات چند سال اخیر، دیگر پشتوانه مردمی ندارد و نظامی که پشتوانه مردم را نداشته باشد، سست می‌شود و محلی از اعراب نخواهد داشت.

امروز جنگ رسانه‌ها است

فرمانده سپاه استان سمنان همچنین ادامه داد: امروز برعکس آن چیزی که القا می‌شود، کسی با مذاکره مشکلی ندارد چرا که معتقد هستیم مذاکره اگر بر اصول و عزتمند و بر اساس تولید قدرت باشد، خوب است در نتیجه حتی آنانی که نگاه حداکثری به مذاکرات دارند هم باید بدانند این موضوع نیاز به تولید قدرت و اقتدار دارد و لذا ما در انقلاب اسلامی قدرتمان را نه از موشک و هسته‌ای و سلاح، بلکه تمام اینها ذیل یک منبع اصلی به نام مردم شکل می‌گیرند آن هم مردمی که خودشان را صاحب انقلاب دانسته و برایش هزینه می‌کنند، لذا دشمنان اگر بتوانند این منبع قدرت را دچار خدشه کنند، به همان میزان در اهداف بعدی موفق تر خواهند بود.

دامغانی با بیان اینکه دشمنان نتوانسته‌اند به اهداف شأن دست پیدا کنند اما بین بخشی از بدنه جامعه با انقلاب فاصله انداخته‌اند، بیان کرد: با همین میزان امروز شاهد فشارهای بیشتر هستیم چرا که زورگویی دشمنان از همین نقطه بیشتر شده است اما در این فضا رسانه‌ها دارای اهمیت هستند همانطور که در نبرد حماس و اسرائیل در همین اواخر، آن چیزی که اهمیت پیدا کرد (در کنار موفقیت‌های حماس) جنگ رسانه‌ای بود که تمام دنیا را بر علیه اسرائیل بسیج کرد و حتی سیاست مداران آمریکایی هم آن را نقد کرده‌اند در نتیجه امروز جنگ، جنگ رسانه‌ها است.

وی با بیان اینکه نقش مهم رسانه در کنار آگاهی از شرایط مهم امروز کشورمان در عرصه انتخابات، موضوع مطالبه گری است، ابراز داشت: کسی با مطالبه گری مخالف نیست اما رسانه‌های مردمی باید مطالبه گر باشند رسانه‌ای که مربوط به تشکیلات خاص باشد، مطالبه گر نخواهد بود چرا که اصلاً جواب معکوسی منتشر خواهد کرد. باید امروز نظرات را شنید و مسائل را مطرح کرد تا بتوانیم مسائل را برطرف کنیم.

کد خبر 5227241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha