۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۰۲

مدیرکل شیلات مازندران:

اولین اسکله پشتیبان ماهیان دریایی در قفس احداث می شود

اولین اسکله پشتیبان ماهیان دریایی در قفس احداث می شود

نوشهر- مدیرکل شیلات مازندران گفت: اولین اسکله پشتیبان ماهیان دریایی در قفس با مشارکت بخش خصوصی در غرب استان و نوشهر راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن اسحاقی صبح سه شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به کاهش ۲۷ درصدی صید ماهیان استخوانی اظهار داشت: رد حوزه کیلکاماهیان به رغم کاهش ۲۸ درصدی از نظر اقتصادی با رشد پنج درصدی مواجه بودیم.

وی پرورش ماهی در قفس و مزارع کشاورزی را از جمله طرح‌ها در استان بیان کرد و گفت: این طرح به صورت پایلوت در آمل اجرا شده است.

وی با عنوان اینکه مازندران در تولیدات گرم آبی دارای رتبه است، درباره صید کرال گفت: در استان شرایط برای صید کرال وجود ندارد.

اسحاقی مکانیزاسیون مزارع شیلاتی را از جمله برنامه‌ها برشمرد و گفت: در پی آن هستیم تا سود تسهیلات مکانیزه را کاهش دهیم تا رغبت تولیدکنندگان برای دریافت آن افزایش یابد.

مدیرکل شیلات مازندران قفس‌های دریایی را از مزیت‌های غرب استان بیان کرد و گفت: این گونه بسیار بازارپسند بوده و کیفیت بالایی دارد و نقاطی به عنوان کلنی و مزرعه در قفس در دریا مشخص شده است.

وی برنامه تولید را ۵۰۰ تن بیان کرد و گفت: در برنامه جهش تولید و افزایش برنامه سالانه ۷۰۰ تن تولید درنظر گرفته شده است.

اسحاقی اسکله پشتیبانی را لازمه توسعه طرح ماهیان قفس دریایی بیان کرد و گفت: اولین اسکله پشتیبان با مشارکت بخش خصوصی در غرب مازندران اجرا می‌شود.

وی گفت: چهار نقطه در سطح مازندران برای ایجاد اسکله پشتیبان درنظر گرفته شد و قرار بود بودجه ملی تخصیص داده شود که متأسفانه هیچیک به مرحله بهره برداری نرسیده است.

رضوانی مدیر شیلات نوشهر، چالوس و کلاردشت نیز با اشاره به پرورش ماهی در قفس دریایی اظهار داشت: این منطقه در حوزه پرورش ماهی در قفس عنوان خوبی را در کشور دارد.

کد خبر 5229801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha