۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۳۹

پیگیری های مقدماتی برای راه اندازی اداره بهزیستی شهرستان جعفرآباد

پیگیری های مقدماتی برای راه اندازی اداره بهزیستی شهرستان جعفرآباد

قم- مدیر کل بهزیستی استان قم در سفر به شهرستان جدیدالتاسیس جعفرآباد پیگیری های مقدماتی راه اندازی اداره بهزیستی شهرستان جعفرآباد را کلید زد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی پهلوانی در سفر به شهرستان جدیدالتاسیس جعفرآباد پیگیری‌های مقدماتی راه اندازی اداره بهزیستی شهرستان جعفرآباد را کلید زد.

مدیر کل بهزیستی استان قم در این سفر یک روزه بعد از بازدید از مرکز مثبت زندگی بهزیستی جعفریه و بررسی فرایند ارائه خدمات بهزیستی به جامعه هدف سازمان در شهر و روستاهای تابعه به دیدار بخشدار رفت و ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جامعه هدف بهزیستی در شهرستان جدیدالتاسیس جعفرآباد گفت: در حال حاضر حدود ۴۰۰ پرونده توانبخشی و اجتماعی در مرکز مثبت زندگی جعفریه فعال است و از خدمات بهزیستی بهره مند هستند و یک مرکز اقامتی معتادین در بخش و ۲ مرکز هم در جاده قم جعفریه به ارائه خدمات درمان اعتیاد مشغول هستند.

وی با اشاره به برآورد جمعیتی افق ۱۴۰۰ شهرستان جعفرآباد (شامل دو بخش مرکزی و قاهان) گفت: جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر ساکن این شهرستان هستند و با توجه به مهاجرت معکوس از شهر به روستا و همچنین جمعیت خوش نشین شهری که تعطیلات آخر هفته یا فصول گرم در مناطق روستایی سکونت می‌یابند اتخاذ تدابیر لازم جهت تأمین زیرساخت‌های خدماتی بهزیستی شامل تأمین زمین، احداث ساختمان‌های مورد نیاز جهت تأسیس اداره بهزیستی شهرستان، مراکز مثبت زندگی، مراکز شبانه روزی اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری و… و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز را مورد تاکید قرارداد.

موسوی نیز ضمن استقبال از پیگیری بهزیستی جهت راه اندازی اداره بهزیستی شهرستان، با اشاره به تاکید استاندار مبنی بر تسریع مدیران استان جهت استقرار دوایر دولتی در شهرستان‌های جدید گفت: در خصوص راه اندازی بهزیستی شهرستان و همکاری در تأمین زمین یا احداث اماکن مورد نیاز بهزیستی، حمایت‌های قاطع و پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است بخش جعفرآباد یکی از بخش‌های استان قم با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر مقدس قم با جمعیتی بالغ بر ۱۶۰۰۰ نفر با دو گویش فارسی و ترکی با مرکزیت شهر جعفریه می‌باشد. این بخش در مسیر راه ارتباطی استان‌های غربی و مرکزی کشور قرار دارد و دارای یک دهستان (جعفرآباد) و یک شهر (جعفریه) و ۳۳ روستا می‌باشد و با مصوبه جدید هیأت دولت شهرستان جدید جعفرآباد شامل دو بخش مرکزی و قاهان راه اندازی شده است.

کد خبر 5230971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha