۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۵۷

امام جمعه دهاقان:

شفافیت داوطلبان مانع رانت و سوء استفاده‌های شخصی می‌شود

شفافیت داوطلبان مانع رانت و سوء استفاده‌های شخصی می‌شود

دهاقان - امام جمعه دهاقان گفت: شفافیت سبب می‌شود که داوطلبان در آینده تحت تاثیر رانت و سوءاستفاده‌های شخصی قرار نگیرند.

اصغر رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، انتخابات را یک رخداد سرنوشت ساز و حیاتی دانست و اظهار داشت: شفافیت در رفتار داوطلبان موجب اعتماد مردم می‌شود و انتخابات را حقیقی‌تر می‌کند، در واقع کار مردم آسان‌تر می‌شود و در نهایت انتخاباتی بر مبنای واقعیت شکل می‌گیرد.

وی شفافیت را هم‌چون پلیسی ناظر بر عملکرد انسان دانست و افزود: اگر عملکرد داوطلبان تحت تأثیر شفافیت بیان شود همه مراحل دیگر نیز بر اساس قانون طی می‌شود و مردم نسبت به عملکرد داوطلبان امیدوار شده و پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند.

امام جمعه شهرستان دهاقان با بیان اینکه شفافیت مانع رانت و سو استفاده‌های شخصی می‌شود، اذعان کرد: شفافیت حق مسلم و طبیعی مردم محسوب می‌شود، مردم باید بدانند نماینده‌های آنها چه رفتار و عملکردی دارند و تا چه حد در راستای اهداف و رفع مشکلات مردم گام بر می‌دارند.

وی ادامه داد: هم‌چنین شفافیت سبب می‌شود که مسئول یا داوطلب از مسئله‌های حاشیه‌ای به دور باشند و تحت تأثیر رانت، سوءاستفاده‌های شخصی، ساده لوحی‌ها و سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی خارجی قرار نگیرند.

فقدان شفافیت منجر به ناامیدی می‌شود

رضوانی گفت: فقدان شفافیت منجر به ناامیدی می‌شود، اگر داوطلبی به دور از شفافیت باشد فرصت‌ها را از دست می‌دهد و مسیر را به اشتباه می‌رود اما اگر بر مبنای شفافیت گام بر دارد جلوی انحرافات گرفته می‌شود و از سو استفاده از سوی شخص منتخب و سایر افراد جلوگیری می‌شود.

وی در ارتباط با تفاوت این دوره از انتخابات با دوره‌های قبل اظهار داشت: انتخابات این دوره با دوره‌های گذشته تفاوت شایانی دارد، روند انتخابات در این دوره به سمت گفتگو محوری و گفتمان رفته و از حالت چهره محوری خارج شده بنابراین مردم باید بحث گفتمان‌ها را انتخاب کنند.

فرد منتخب ریاست جمهوری مدافع گفتمان مقاومت باشد

امام جمعه دهاقان اضافه کرد: هم‌چنین محور مقاومت پیروزی‌هایی را به دست آورده و فرد منتخب در این دوره ریاست جمهوری باید حامی جبهه مقاومت باشد.

وی عنوان کرد: مسئولان و عوامل اجرایی هم در این برهه حساس وظایفی از جمله نظارت را بر عهده دارند و باید هوشمندانه همه مراحل قانونی را اجرا کنند تا انتخابات بدون تخلف و نارضایتی برگزار شود چراکه اگر در امر برگزاری انتخابات مسئولان سهل انگاری کنند قطعاً تخلفاتی مشاهده می‌شود بنابراین وظیفه همه مسئولان در اجرا و برگزاری این امر مهم و حساس، رعایت بی‌طرفی و طرفداری از قانون است.

رضوانی تاکید کرد: البته نظارت کامل و قانون‌مدار بر انتخابات و نحوه تبلیغات کاندیداها سبب می‌شود که رقابت برای همه عادلانه باشد و از تخلف از قانون نیز جلوگیری می‌شود، هم‌چنین از تخلفات مربوط به مسائل مربوط به قومیت گرایی هم پیشگیری می‌شود.

امام جمعه شهرستان دهاقان در پاسخ به این سوال که نقش و تأثیر فضای مجازی بر انتخابات چیست، افزود: فضای مجازی نقاط و تأثیرات مثبت و منفی دارد، از طرفی چون آزادی همه افراد در فضای مجازی بیشتر است دروغ‌ها و تاثیرگذاری‌های دشمن هم در این فضا زیاد بوده و از طرف دیگر مسئولان باید بیشتر مراقب خود باشند زیرا می‌دانند هر گونه تخلفی از سوی آنها در لحظه در سراسر دنیا منتشر می‌شود.

کد خبر 5231940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha