۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۰۰

دبیر هیات بازرسی انتخابات در استان فارس

فعالیت حدود ٣ هزار بازرس انتخابات در فارس/ثبت ۶٠٠ تخلف انتخاباتی

فعالیت حدود ٣ هزار بازرس انتخابات در فارس/ثبت ۶٠٠ تخلف انتخاباتی

شیراز- دبیر هیات بازرسی انتخابات در استان فارس گفت: بیش از سه هزار و ٨۴۴ بازرس در استان فارس وظیفه نظارت بر حسن انجام انتخابات را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی نقی لقمانی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: کنترل و نظارت بر حسن انجام جریان انتخابات توسط هیأت‌های اجرایی یکی از وظایفی که برعهده هیئت بازرسی استان فارس وجود داشته و این هیئت از اسفند سال ۹۹ تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از وظایفی که بر این هیأت قرار داده شده است شناسایی بازرسان ویژه و فعالیت آنان در شعبه‌های اخذ رأی است از این رو مقرر شده تا تمامی شعبه‌های اخذ رأی در استان فارس دارای بازرس باشند.

لقمانی تاکید کرد: در مجموع در استان فارس بالغ بر چهار هزار و ۵۶۴ صندوق اخذ رأی در قالب سه هزار و ٨۴۴ شعبه اخذ رأی وجود دارد و هر شعبه اخذ رأی دارای یک بازرس است.

وی افزود: براساس قوانین موجود در انتخابات مقرر شده تا به ازای وجود ١۵ شعبه اخذ رأی یک سربازرس نیز برای این شعبه‌ها تعیین گردد و در مجموع می‌توان گفت در فارس ٢۵۶ سربازرس وجود خواهد داشت و ۵٣ بازرس ویژه انتخابات در استان فارس نیز توسط وزارت کشور تعیین و فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

دبیر هیأت بازرسی بر انتخابات استان فارس تاکید کرد: در استان فارس یک هزار و ٨١۴ داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی در ١١۵ شهر استان برای ۶٠٠ کرسی به رقابت می‌پردازند که برای هر کرسی شوراهای اسلامی شهر شیراز ٣ نفر با هم رقابت می‌کنند.

وی افزود: این آمار در روستاهای استان به ١١ هزار و ٨۴٧ نفر رسیده و این افراد برای رسیدن به هشت هزار و ۶٢ کرسی موجود در شوراهای اسلامی روستاهای استان تلاش می‌کنند.

لقمانی یادآور شد: تاکنون براساس گزارش‌های واصله بالغ بر ۶٠٠ تخلف انتخاباتی که اکثر این تخلفات شامل نسب بنر، تبلیغات زودهنگام و فعالیت در فضای مجازی بوده است گزارش شده است.

کد خبر 5233720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha