۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۰۴

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین:

۹۵ درصد حریق‌های گسترده تنها با بی‌احتیاطی شکل می‌گیرد

۹۵ درصد حریق‌های گسترده تنها با بی‌احتیاطی شکل می‌گیرد

قزوین- مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: ۹۵درصد حریق های گسترده با بی احتیاطی افراد و به روش‌های مختلف مانند انداختن ته‌سیگار در جاده و روشن‌کردن آتش توسط چوپان رخ می دهد.

قدرت الله مهدیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیش‌بینی وضعیت حریق در استان اظهار کرد: مسئله بارش کم و بحران آب شرب و از طرف دیگر تنش کم بود آب در سال جاری مسئله بسیار مهمی است که امروز به دغدغه همه ما تبدیل شده‌است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اذعان کرد: از سوی دیگر با توجه به میزان کم آبی نگرانی ما مسئله حریق است که این مسئله در سال گذشته حدود ۳ هزار هکتار از اراضی و باغات استان قزوین را در کام آتش فرو برد.

وی افزود: با توجه به میزان کم‌آبی در استان احتمال افزایش حریق و آغاز زود هنگام آن در سال جاری نگرانی ما را دو چندان می‌کند که در همین راستا جلسات متعددی برای پیشگیری از حریق و مسئله تنش آب در استانداری برگزار شده‌است.

این مسئول ابراز کرد: طی برگزاری جلسات متعدد در خصوص مواجه با حریق امکانات و تجهیزاتی در اختیار دهیاری منطقه قرار گرفت که در صورت نیاز بتوانند آمادگی مواجه با رویداد را داشته باشند.

مهدیخانی گفت: ۹۵ درصد مسئله حریق در راستای بی احتیاطی است و افراد به روش‌های مختلف مانند انداختن ته‌سیگار در جاده، روشن‌کردن آتش توسط چوپان، افرادی که برای تفریح در منطقه حاضر می‌شوند و شکارچیان غیرمجازی که شلیک می‌کنند در ایجاد حریق نقش دارند.

این مسئول بیان کرد: با توجه به حریق‌های اتفاق افتاده در استان باید گفت عمده‌ترین حریق‌های به وجود آمده بر اساس رعد و برق نبوده و بیشتر نشأت گرفته از بی احتیاطی و عوامل غیر عمد است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین عنوان کرد: در راستا کنترل حریق نیز کلیه آتش‌نشانی‌های استان اعم از آتش‌نشانی تاکستان و بویین‌زهرا اعلام آمادگی کردند.

وی گفت: در خصوص استفاده از ظرفیت تجهیزاتی آتش‌نشان‌ها نیز باید گفت که متأسفانه هیچ بودجه‌ای برای خسارات ناشی از حوادث به این ارگان تعلق نمی‌گیرد و لازم است در خصوص این مسئله نیز تأمل شود.

مهدیخانی در پایان گفت: امیدواریم با رعایت احتیاط و صرفه‌جویی در مصرف آب بتوانیم در برابر تنش‌های استانی مقابله کرده و در سال جاری کمتر شاهد اتفاقات ناخوشایند باشیم.

کد خبر 5235626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha