۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۷:۴۷

سالانه ۱۰۰ تن صابون ارگانیک در آشتیان تولید می‌شود

سالانه ۱۰۰ تن صابون ارگانیک در آشتیان تولید می‌شود

اراک- رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آشتیان گفت: سالانه ۱۰۰ تن صابون در این شهرستان تولید و بخشی از آن به کشورهای همسایه، آمریکا و آلمان صادر می‌شود.

به‌گزارش خبرنگار مهر به نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، علیرضا امیری با اشاره به آغاز تولید صابون به عنوان سوغات اصلی شهرستان آشتیان از اردیبهشت‌ماه بیان کرد: در شهرستان آشتیان ۲ کارگاه فعال صابون‌سازی وجود دارد و بعضی از افراد نیز در منازل خود اقدام به تولید صابون می‌کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آشتیان اظهار کرد: در گذشته همه افرادی که گاو و گوسفند پرورش می‌دادند از پی و دنبه آن صابون تولید می‌کردند و هم اکنون نیز در بیشتر منازل این شهرستان به صورت خانگی صابون تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این کارگاه تعداد ۱۱۵ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال دارند، افزود: ۲ کارگاه فعال در عرصه صابون‌پزی سالانه حدود ۱۰۰ تن صابون تولید دارند که در اکثر نقاط ایران به فروش می‌رسد، همچنین در حدود ۳ تن نیز به کشورهای همسایه صادر می‌شود، البته به شکل چمدانی به کشورهای آلمان و آمریکا نیز صادرات صورت می‌گیرد.

۲۴ مرداد به عنوان روز آشتیان انتخاب شد

امیری گفت: بر اساس جلسات برگزار شده با حضور کارشناسان تاریخی و معتمدین محلی و اعضای شورای شهر آشتیان، ۲۴ مردادماه به عنوان روز آشتیان در تقویم استانی نامگذاری شد.

وی علت انتخاب روز ۲۴ مردادماه را تقارن این روز با روز تولد عباس اقبال آشتیانی؛ مورخ، ادیب و بنیان‌گذار شیوه نوین علمی و تاریخ‌نگاری در شهر آشتیان عنوان کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آشتیان افزود: برای روز ۲۴ مرداد برنامه‌های فرهنگی و متنوعی پیش‌بینی شده است که در صورت بهبود شرایط کرونایی برگزار خواهد شد.

کد خبر 5235977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha