۳۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۰۰

رئیس ستاد انتخابات کردستان:

۴۵۱هزار و ۵۹۰ کردستانی در انتخابات ۲۸ خرداد مشارکت کردند

۴۵۱هزار و ۵۹۰ کردستانی در انتخابات ۲۸ خرداد مشارکت کردند

سنندج- رئیس ستاد انتخابات کردستان گفت: در انتخابات ۲۸ خرداد در مجموع ۴۵۱ هزار و ۵۹۰ رأی در صندوق ها ریخته شد که ۳۳۳ هزار و ۷۳۴ رای و آرای باطله نیز ۱۱۷ هزار و ۸۷۵ رای بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، محمدابراهیم زارعی روز یکشنبه اظهار داشت: تعداد واجدان شرایط رأی کردستان در انتخابات این دوره، یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۱۲۶ نفر بود.

وی تعداد آرای مأخوذه را ۴۵۱ هزار و ۵۹۰ رأی اعلام کرد و افزود: آرای صحیح ۳۳۳ هزار و ۷۳۴ رأی و آرای باطله نیز ۱۱۷ هزار و ۸۷۵ رأی بوده است که در مجموع ۳۷.۰۴ درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند.

رئیس ستاد انتخابات کردستان با اشاره به اینکه بیشترین مشارکت در انتخابات مربوط به شهرستان دیواندره با ۶۱ درصد بوده است، افزود: واجدان شرایط در شهرستان سنندج با ۲۶.۵ درصد، کمترین مشارکت این دوره از انتخابات را به خود اختصاص داده‌اند.

زارعی خاطرنشان کرد: برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد در استان کردستان یک هزار و ۴۱۹ شعبه اخذ رأی تعیین شد که ۵۸۴ شعبه آن شهری و ۸۳۵ مورد نیز روستایی بود و حدود ۳۰ هزار نفر در امر برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در کردستان مشارکت داشتند.

کد خبر 5240121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha