۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۵

مدیر عامل اتحادیه کشوری مؤسسات قرآن و عترت:

هیچ درخواست همکاری در خصوص طرح ۱۴۵۵ نشده است

هیچ درخواست همکاری در خصوص طرح ۱۴۵۵ نشده است

انجم شعاع گفت: با مساعدت شورای توسعه فرهنگ قرآنی درسال جاری، اتحادیه کشوری مؤسسات قرآن و عترت بیش از ۳ میلیارد اعتبار برنامه‌ای دریافت کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در پی اظهارات مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در خصوص اتحادیه مؤسسات قرآنی، عنوان کرد: اتحادیه کشوری برخلاف اظهار نظر مدیر سیمای قرآن هیچ درخواست همکاری این شبکه در خصوص طرح ۱۴۵۵ نداشته است. با همدلی اعضای هیئت مدیره اتحادیه کشوری از انسجام و آمادگی بالایی برخوردار است به گونه بگونه‌ای که با مساعدت شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال جاری، بیش از ۳ میلیارد اعتبار برنامه‌ای دریافت نموده و هم اکنون ۹ برنامه با همفکری و همکاری شورای توسعه در ۶ ماهه اول سال در حال اجراست که توانمند سازی مدیران، حمایت از آثار فاخر نوشتاری و دیداری و شنیداری در موضوعات قرآن، راه اندازی شبکه ملی توزیع محصولات قرآنی و اجرای آموزش‌های عموی از جمله این برنامه‌ها می‌باشند.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه تربیت ۱۲۴۰ مربی حفظ قرآن هم در سال ۱۴۰۰ با ستاد ملی حفظ قرآن منعقد شده و در حال حاضر استان‌ها تمهیدات اولیه را بر گزاری آن در تابستان سال جاری فراهم ساخته‌اند و بزودی و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی به بدنه فراگیر و گسترده مؤسسات قرآنی افزوده خواهند شد.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت افزود: آنچه مسلّم است، برخی از دستگاه‌های دولتی که توان واگذاری برنامه‌های خود را به بخش مردمی ندارند و پیوسته در حال تصدی‌گری هستند، قطعاً نمی‌توانند این انسجام بالای اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور را درک کنند و به لطف خداوند با همین انسجام در حال رایزنی با دستگاه‌های مختلف هستیم.

وی با اشاره به واگذاری برنامه‌های قرآن و فضای مجازی به اتحادیه کشوری گفت: اگر این انسجام قوی اتحادیه نبود، کمیسیون تبلیغ و ترویج با واگذاری برنامه‌های قرآن در فضای مجازی موافقت نمی‌کرد. امروز به لطف خداوند علاوه بر پذیرش مأموریت‌های آموزش عمومی و تخصصی در حوزه it و فضای مجازی که یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب است ورود جدی کرده‌ایم.

انجم‌شعاع تصریح کرد: در روزهای گذشته به پشتوانه انسجامی که برای برخی قابل تصور نیست، کمیسیون تبلیغ و ترویج ریاست کارگروه قرآن و مؤسسات مردمی را بر دوش اتحادیه گذاشته شد و ما امیدوار هستیم مسئولین محترم دولتی در این امر پیش گام باشند.

وی در پایان گفت: امروز پس از حماسه بزرگ ملت در ۲۸ خرداد، نیاز است که دستگاه‌های دولتی علی‌الخصوص عزیزانی که اینگونه مباحث را مطرح می‌کنند، نگاهشان را به مردم عوض نموده و این حضور مردم در عرصه‌های مختلف خصوصاً عرصه‌های قرآنی را به خوبی درک کنند و بذر امید را برای امور قرآنی در جامعه پخش کنند.

کد خبر 5242429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha