۴ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۱۰

رئیس کل دادگستری کرمانشاه:

دستگاه قضایی، نسبت به امنیت و آرامش مردم کرمانشاه مسئول است

دستگاه قضایی، نسبت به امنیت و آرامش مردم کرمانشاه مسئول است

کرمانشاه- رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: دستگاه قضایی، نسبت به امنیت و آرامش مردم کرمانشاه مسئول است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز توسلی زاده ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، اظهار کرد: شخصیت شهید بهشتی به عنوان چهره برجسته نظام و خدمتگذار واقعی در خاطر همگان ماندگار است.

وی افزود: مقام معظم رهبری انتظاراتی از جمله «مردمی بودن»، «دسترسی آسان مردم به دستگاه قضا»، «تلاش برای ارتقای آگاهی و اطلاعات قضائی مردم»، «حضور مستمر و مواجهه مستقیم با مردم» و «بهره‌گیری از کمک و اطلاعات مردمی در مسائلی نظیر مبارزه با فساد»، «پیشگیری از وقوع جرم»، «احیای حقوق عامه»، «تدوین نسخه ارتقا یافته و پیشرفته‌تر سند تحول قضائی»، «ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای در ارائه‌ی گزارش فعالیت‌ها»، «حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی» و «نظارت‌ها و گزارش‌های مردمی» از دستگاه قضائی دارد؛ که کاملاً به حق است و ما هم در استان کرمانشاه در حال اجرای این وظایف هستیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های دادگستری کل استان کرمانشاه تصریح کرد: برنامه‌هایی را به همکاران قضائی و اداری خود ابلاغ کرده‌ایم و از آن‌ها خواسته ایم که برای تحقق این اهداف تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی به «اجرای سند تحول قضائی» اشاره و ادامه داد: مهم‌ترین هدف این سند، کاهش نقش قوه قضائیه در زندگی مردم و طرح کمترین دعاوی در دادگستری است، زیرا در این صورت پرونده‌های موجود در سریع‌ترین زمان ممکن، رسیدگی و رضایت مردم هم افزایش خواهد یافت که البته این‌موضوع نیازمند همراهی شهروندان نیز است.

تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه، دیگر برنامه‌ای بود که به گفته رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در دستور اجرا قرار دارد و بر این اساس پرونده‌های ثبت‌شده معوقه باید به‌سرعت تعیین تکلیف شوند.

به گفته وی همچنین هیچ شعبه‌ای نباید دارای موجودی غیرمتعارف یعنی بیش‌از ۲۰۰ پرونده باشد، زیرا تعداد بالای پرونده به معنی اطاله دادرسی، کاهش دقت رسیدگی و نارضایتی مردم است.

توسلی‌زاده گفت: برنامه دیگر ما کاهش موجودی پرونده‌ها است که ما در نیمه دوم سال ۹۸ و سال ۹۹ حدود ۱۱ درصد از موجودی پرونده‌های دستگاه قضائی استان را کاهش دادیم و بیش از سه برابر میانگین کشوری کاهش موجودی پرونده داشته‌ایم.

وی به پرونده‌های کثیر الشاکی اشاره کرد و افزود: پرونده‌هایی با بیشتر از ۲۰ شاکی، پرونده پر شاکی حساب می‌شوند که درباره آن‌ها ابتدا به‌دنبال احقاق حقوق شکات و ایجاد سازش هستیم.

کد خبر 5243977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha