۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۴

فرماندار گراش:

وحدت و همدلی لازمه رفع معضل اعتیاد در جامعه است

وحدت و همدلی لازمه رفع معضل اعتیاد در جامعه است

گراش- فرماندار گراش گفت: مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر به عنوان یک آسیب اجتماعی فراگیر نیازمند عزم راسخ و مشارکت مردمی است که باید با وحدت و همدلی این معضل اجتماعی را رفع کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید غلام‌پور صبح شنبه در شورای هماهنگی هفته مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه پیشگیری اولویت نخست مبارزه با مواد مخدر است، اظهار داشت: همه افراد ممکن است در معرض خطر اعتیاد به مواد مخدر قرار بگیرند، بنابراین باید اقدامات پیشگیرانه و برنامه ریزی دقیق و هدفمند جهت مقابله با گرایش افراد سالم به سمت اعتیاد و نحوه برخورد و هدایت مبتلایان به سو مصرف مواد مخدر انجام داد.

وی مبارزه با معضل اعتیاد را نیازمند عزم همگانی دانست و افزود: مبارزه با معضل اعتیاد و مواد مخدر به عنوان یک آسیب اجتماعی فراگیر نیازمند عزم همگانی و مشارکت مردمی است که همه با هم باید با وحدت و همدلی بیشتر معضل اجتماعی اعتیاد را مرتفع نمایم.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان گراش با اشاره به اینکه خطر مواد مخدر باید دغدغه همه جامعه باشد، خاطر نشان ساخت: امروز مصرف مواد مخدر به همه اقشار، گروه‌ها و سنین مختلف جامعه سرایت کرده لذا همه باید در این زمینه هوشیار باشند تا در این دام گرفتار نشوند.

وی تاکید کرد: بیشترین دغدغه عدم آشنایی افراد با مواد مخدر و بهترین راه مقابله با مواد مخدر صنعتی شناسایی کامل آن‌ها از طریق آگاه‌سازی خانواده از طریق رسانه، فضای مجازی، تریبون مساجد و نمازجمعه، تبلیغات محیطی و برگزاری نمایشگاه مواد مخدر است.

معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی فرمانداری گراش نیز در این جلسه با تشریح برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر، گفت: جهت گیری برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر در راستای تقویت گفتمان و اهتمام اجتماعی به منظور مهار اعتیاد در شهرستان است.

قاسم فرسوده برگزاری همایش دوچرخه سواری، برگزاری کارگاه اموزشی با موضوع پیشگیری از اعتیاد و مضرات مکمل‌های نیرو زا، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان از طریق فضای مجازی، برگزاری مسابقه آگاهی سنجی عمومی در مورد علل عوامل و عوارض اعتیاد به مصرف مواد مخدر، برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، فراگیری آموزش مهارت‌های زندگی و فرزند پروری به صورت مجازی برای خانواده‌ها، تجلیل از سفیران فعال در زمینه مبارزه با اعتیاد، برگزاری مسابقات فوتبال ویژه کارکنان دولت، برگزاری مسابقه انشا نویسی تلخ‌ترین خاطره دوران اعتیاد ویژه معتادین کمپ و نشست مطبوعاتی را از مهمترین برنامه‌های این هفته عنوان کرد که توسط ادارات و نهادهای شهرستان اجرا خواهد شد.

معاون فرماندار گراش اضافه کرد: عمده برنامه‌های ما در این هفته، انجام تبلیغات محیطی است که توسط دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های عضو شورا مبارزه با مواد مخدر مبنی بر تشریح شعارها و اهداف مبارزه با مواد مخدر صورت خواهد گرفت.

کد خبر 5244302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد رضا از اصفهان IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      0 0
      با احترام به همه کسانی که در امر مبارزه یا درمان این معضل فعال هستند،ولی چطور میشه تصور کرد کشوری که هشت سال جلوی دنیا ایستاد و یک وجب خاکش را نداد ، الان نمیتونه جلوی ورود و توزیع مواد مخدر را بگیره؟؟؟