۵ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۵۴

استاندار خراسان جنوبی:

کامل نبودن زنجیره مشکل اصلی تولیدات خراسان جنوبی است

کامل نبودن زنجیره مشکل اصلی تولیدات خراسان جنوبی است

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی ظرفیت های بالایی دارد ولی چرخه و زنجیره تولیدات استان کامل نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری عصر شنبه در بیست و هفتمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره شعار امسال گفت: امیدواریم بتوانیم در این جلسات تولید را رونق بخشیم، واحدهای فعال را پشتیبانی کنیم و موانع را از سر راه واحدهای غیرفعال برداریم.

وی با بیان اینکه مشکلاتی مانند دام و شیر برای دیگر بخش‌های صنعت و کشاورزی نیز وجود دارد، اظهار کرد: خراسان جنوبی از ظرفیت‌های مختلفی برخوردار است اما چرخه و زنجیره کامل نیست که باید در این زمینه برنامه ریزی شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: زمانی که ظرفیت اسمی کارخانه‌های شیر استان ۵۰۰ تن، ولی تولید شیر حدود ۲۵۰ تن است نشان دهنده کامل نبودن زنجیره است که باید مورد بررسی قرار گیرد تا با برنامه‌ریزی درست مشکل رفع شود.

ملانوری تأکید کرد: هیچکس به غیر از خود افراد حاضر در این جلسه و خراسان جنوبی نمی‌تواند این مشکل را برطرف کند.

وی مصوب کرد: در هفته آینده با کارشناسان این بخش در حوزه اقتصادی، نماینده استانداری و مسئولان ذیربط، شورای هماهنگی بانک‌ها و ۱۱ واحد تولیدی، جلسه‌ای برگزار شود تا مشکلات احصا و برای رفع آن تلاش کرد.

ملانوری قول داد: اگر مشکل وام و تسهیلات باشد حتماً پرداخت خواهد شد و تمام استان را برای رفع مشکلات بسیج خواهیم کرد.

به گفتۀ وی باید کارخانه‌های موجود با رفع مشکلات فعال شوند یا تجمیع شده و کمک شود دوباره به چرخه تولید بازگردند.

استاندار خراسان جنوبی همچنین در پاسخ به موضوع مطرح شده که دولت باید چاره‌ای بیندیشد، چرا که افزایش دام در استان بدون زیرساخت‌ها انجام شد، گفت: سال گذشته که بارندگی خوب بود و در تامین نهاده‌های دامی مشکلی نبود، کسی این حرف‌ها را نمی‌زد.

وی افزود: این در حالی است که در سال جاری به دلیل کمبود بارندگی و علوفه و حذف نکردن طبیعی دام در سال گذشته به مشکل برخورده اند و دولت را مقصر می‌دانند ولی بازهم برای رفع مشکلات تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

کد خبر 5244767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha