۱۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۰۴

مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

بیش از ۳۰ درصد کرونای شناسایی شده در مشهد از نوع دلتا است

بیش از ۳۰ درصد کرونای شناسایی شده در مشهد از نوع دلتا است

مشهد ـ مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتلای بیش از ۳۰ درصد مبتلایان کویید ۱۹ به ویروس کرونای دلتا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر انجیدنی با اشاره به ایجاد وضعیت قرمز در شهرهای جنوب و جنوب شرقی کشور در همجوار استان خراسان رضوی، اظهار کرد: در بین بیمارانی که در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند، تست PCR ابتلای برخی به کرونای انگلیسی منفی بود اما زمانی که از نظر نوع هندی مورد بررسی قرار گرفتند بیش از ۳۰ درصد موارد از نوع دلتای هندی گزارش شد.

مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: افزایش تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا نشان دهنده ورود به شرایط پیک در مشهد است که در صورت همکاری مؤثر مردم، می‌توان از ایجاد آن جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و حفظ فاصله اجتماعی، همچنان از موارد مورد تأکید در پیشگیری از ابتلاء به کرونا محسوب می‌شود، افزود: هر چند بسیاری از مردم از شرایط کرونایی خسته و دلگیر هستند اما این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که در صورت کاهش همکاری‌ها، مجدد با پیک و افزایش تعداد موارد بستری روبرو خواهیم شد.

کد خبر 5249537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha