۱۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۱

انتشار انبوه گازهای گلخانه‌ای با کاهش محدودیت‌های کرونایی

انتشار انبوه گازهای گلخانه‌ای با کاهش محدودیت‌های کرونایی

با کاهش یا لغو محدودیت‌های کرونایی در بسیاری از نقاط جهان روند انتشار گازهای گلخانه‌ای و تخریب محیط زیست دوباره شدت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، بازگشت به زندگی عادی بعد از کاهش شیوع کرونا برای محیط زیست خبر خوبی نبوده است. آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داده که شدت انتشار گازهای گلخانه‌ای بعد از کمتر شدن محدودیت‌های کرونایی به اندازه‌ای بوده که هدف گذاری قبلی برای به صفر رساندن میزان انتشار این نوع گازها تا سال ۲۰۵۰ را تهدید می‌کند.

بر اساس بررسی‌های این آژانس انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۱ میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۳.۶ درصد افزایش یابد. این روند خنثی کننده کاهش مقدار انتشار گازهای گلخانه‌ای در سال ۲۰۲۰ به علت همه‌گیری گسترده کرونا و خانه نشینی و دورکارهای میلیاردها نفر در سراسر جهان بود.

آژانس مذکور به صنایع مختلف توصیه کرده تا با کنترل زیرساخت‌های خود از میزان نشت و انتشار گازهایی مانند متان جلوگیری کنند و از این طریق مانع از گرم‌تر شدن بیشتر کره زمین شوند. در عین حال افزایش استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر به جای سوخت‌های فسیلی و بیشتر شدن میزان تولید خودروهای برقی امیدواری‌هایی را در زمینه کاهش تخریب محیط زیست ایجاد کرده است.

کد خبر 5251527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha