۱۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۴

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان قزوین:

شهرداری‌های تازه تأسیس نیازمند توجه ویژه دولت هستند

شهرداری‌های تازه تأسیس نیازمند توجه ویژه دولت هستند

قزوین- مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان قزوین گفت: شهرهای کوچک و تازه تأسیس به دلیل کمبود اعتبارات و مشکلات ساختاری نیازمند توجه ویژه دولت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر مصطفی صالحی در جلسه معارفه اولین شهردار شهر عصمت آباد و بیست و ششمین شهرداری استان که با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسؤلین محلی تشکیل شد ضمن تبریک روز شهردار خاطرنشان کرد: شهرهای کوچک و تازه تأسیس به دلیل کمبود اعتبارات و مشکلات ساختاری نیازمند توجه ویژه دولت هستند و دیوار مشکلات و معضلات در مدیریت شهری توسط شهرداری و شورای اسلامی شهرها، با همدلی و انسجام فروخواهد ریخت.

وی در ادامه به وضعیت اعتبارات، کمک‌های دولتی، بودجه و پرداخت ارزش افزوده شهرهای شهرستان بویین زهرا اشاره کرد و افزود: شهرداری‌ها با واقعی سازی تعرفه عوارض نسبت به افزایش درآمدهای محلی، به سمت خودکفایی در حوزه درآمدی حرکت نموده و تلاش نمایند.

وی افزایش کمک‌های دولتی را حاصل پیگیری‌های مسؤلین استان به ویژه استاندار محترم دانست و افزود: در خصوص افزایش ۴۰ درصدی اعتبارات ارزش افزوده در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸، ضمن تشکر از همه پیگیری‌ها در این خصوص، از توجه ویژه و پیگیری‌های استاندار محترم باید تقدیر شود.

مدیر کل دفتر شهری در ادامه افزود: شهرداری‌ها باید از برنامه ریزی کوتاه مدت و زیان آور جلوگیری نمایند و با برنامه راهبردی و بومی خود که بر اساس ظرفیت و پتانسیل منطقه می‌باشد، حرکت نموده و کلیه خدمات و اقدامات خود را با برنامه ریزی دقیق و کاربردی پیش ببرند.

وی در ادامه ضمن اشاره به اختلال در ارتباط بین برخی از شوراهای اسلامی شهرها و شهروندان خاطر نشان کرد: خدمت دلسوزانه و رضایتمندی شهروندان از ارکان اصلی کارامدی مدیریت شهری بوده ضمن اینکه ارتباط بین شوراها و مردم باید اصلاح و تقویت گردد چون شهرداری‌ها پیشانی خدمات رسانی در کشور هستند.

صالحی تصریح کرد: برای تحقق این راهبردها و یا بخشی از ان نیاز به مشارکت فعالانه و همه جانبه شهروندان در همه امور می‌باشد.

در پایان حسین نصرالهی بعنوان اولین شهردار شهر عصمت آباد معرفی و شروع بکار کرد.

کد خبر 5251768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha