۱۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۹

استاندار خراسان‌جنوبی:

فرمانداران جانمایی طرح های سرمایه گذاری را تعیین تکلیف کنند

فرمانداران جانمایی طرح های سرمایه گذاری را تعیین تکلیف کنند

بیرجند- استاندار خراسان‌جنوبی گفت:طرح‌های سرمایه‌گذاری که برای جانمایی به فرمانداری‌ها ارسال شده و طرح‌های ارسال شده به منابع طبیعی باید هرچه زودتر تا هفته آینده تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری صبح پنج شنبه در ستاد توسعه خاوران اظهار کرد: اساس کار در ستاد توسعه خاوران بر این است که در حوزه سرمایه‌گذاری ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها را شناسایی کنیم و دقیق بگوییم که در چه نقطه‌ای از استان چه ظرفیتی وجود دارد.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: می‌خواهیم در نهایت برای طرح‌های سرمایه‌گذاری مجوز بی نام صادر کنیم تا اگر سرمایه‌گذاری ورود پیدا کرد قبلاً اقدامات در حوزه آب، برق، محیط زیست و … برای مجوز انجام شده است.

ملانوری ادامه‌داد: همه دستگاه‌ها در کمیته‌ها و کمیسیون‌های ستاد خاوران عضو شده‌اند تا در کنار هم کار سرمایه‌گذار با سرعت انجام شود و روند سرمایه‌گذاری تسهیل شود.

وی با بیان اینکه ما به هیچ وجه رویه‌های قبلی بروکراسی در حوزه سرمایه‌گذاری که موجب دلخوری سرمایه گذار می‌شد را نمی‌پسندیم، گفت: البته ما به قانون احترام می‌گذاریم ولی همه دور یک میز جمع می‌شویم تا زمان کمتری هدر بدهیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به ضرورت بحث اهلیت سنجی در حوزه سرمایه‌گذاری گفت: به عنوان مثال ما نمی‌گذاریم که معادن ما به عنوان یک ذخیره ارزشمند به دست نااهل بیفتد بلکه سرمایه‌گذار باید توانمندی کار را داشته باشد.

ملانوری با تأکید بر جدی گرفتن سرمایه‌گذاری خارجی در استان اظهار کرد: بخشی از این سرمایه‌گذاران می‌توانند سرمایه‌گذاران افغانستانی باشند ولی از دیگر کشورها نیز می‌توانیم سرمایه‌گذار برای توسعه استان جذب کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اطلس سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری خراسان‌جنوبی باید ظرف ۱۰ روز دیگر تهیه شود، بیان‌کرد: همچنین طرح‌های سرمایه‌گذاری که برای جانمایی به فرمانداری‌ها ارسال شده و طرح‌های ارسال شده به منابع طبیعی باید هرچه زودتر تا هفته آینده تعیین تکلیف شود.

استاندار خراسان‌جنوبی همچنین در زمینه ایده‌های دانش‌آموزان نوجوان نخبه گفت: اگر نوجوان نخبه‌ای در جشنواره‌های مختلف در حوزه اقتصادی ایده‌ای ارائه کرده است می‌توانیم آن ایده را تبدیل به طرح کرده و اجرایی کنیم.

ملانوری با تأکید بر پیگیری قول بازگشت کارخانه چدن به چرخه تولید تا پایان تیر یادآور شد: با تعطیل شدن آن کارخانه تعداد زیادی کارگر بیکار شدند و از این جهت موضوع حائز اهمیت است.

کد خبر 5253325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha