۱۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۱

آخرین وضعیت آزادراه تهران - شمال با حضور نوبخت بررسی شد

آخرین وضعیت آزادراه تهران - شمال با حضور نوبخت بررسی شد

کرج - رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: آخرین وضعیت آزادراه تهران - شمال با حضور مسئولان مربوطه بررسی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت ظهر جمعه در حاشیه بازدید از روند احداث آزادراه تهران - شمال که به همراه وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مستضعفان صورت گرفت، اظهار کرد: امروز آخرین وضعیت پیشرفت پروژه قطعه دو آزادراه تهران - شمال توسط مسئولان ملی و استانی مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: همچنین در این بازدید، آخرین وضعیت پروژه در حال احداث و وضعیت تکمیل تونل البرز بزرگترین تونل خاورمیانه مورد بررسی و رصد قرار گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه تونل ۶.۵ کیلومتری البرز و ۱.۵ کیلومتر جاده دسترسی آن در انتهای منطقه دو آزادراه تهران-شمال نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: تأسیسات و روشنایی تونل البرز و جت‌فن‌ها نصب شده است و پیشرفت فیزیکی تونل البرز حتی از جاده‌های دسترسی آن هم بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: دولت و بنیاد مستضعفان به عنوان شریک و مجری پروژه تلاش کرده‌اند، آخرین مراحل اجرایی این تونل به سرعت اجرا شود.

نوبخت با بیان اینکه تونل کندوان با تکمیل منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال حذف خواهد شد، گفت: مسیر تونل البرز در انتهای منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال و ابتدای منطقه ۳ آزادراه است، پل زنگوله در جاده چالوس محل اتمام منطقه ۲ و آغاز منطقه ۳ آزادراه تهران - شمال است، جاده دسترسی تونل البرز از پل زنگوله شروع می‌شود.

وی متذکر شد: جاده دسترسی تونل البرز، یک تونل و ۲ پل دارد و مسیر تونل پس از آن وارد جاده قدیم می‌شود.

افتتاح بزرگ‌ترین تونل غرب آسیا در دولت دوازدهم

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: برای آزادراه تهران - شمال در منطقه ٢، ٢٢ کیلومتر طول، ٥٩ تونل و ٢٩ پل، پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه تونل البرز در قطعه ٢ آزادراه تهران-شمال، واقع شده و در مراحل پایانی تکمیل قرار دارد، افزود: طول تونل البرز ۶.۵ کیلومتر است.

اسلامی بیان کرد: زمان افتتاح منطقه یک آزادراه تهران-شمال از رئیس جمهور درخواست کردیم تا دستور مساعدت برای باند رفت منطقه ٢ را صادر کنند که این کار انجام شد. هم اکنون با تلاش بنیاد مستضعفان، بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین بخش مهندسی در احداث تونل برای آزادراه تهران- شمال در حال تکمیل است.

وی تصریح کرد: در طی دو سال فعالیت، در منطقه ٢ آزادراه تهران - شمال ۲ تا ۳ هزار نفر شبانه روزی مشغول به فعالیت بودند، با یاری خداوند در روزهای باقیمانده دولت دوازدهم تونل البرز در باند رفت در مجموع به طول ٩ کیلومتر افتتاح می‌شود و احداث باند برگشت آغاز خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امیدواریم با توجه ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه به تکمیل پروژه‌های عمرانی و با تجهیز منابع باند رفت قطعه دوم آزادراه تهران - شمال تا پایان ١٤٠٠ به بهره برداری برسد و باند برگشت نیز در سال آینده آغاز شود.

کد خبر 5253862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha