۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۸:۲۸

سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد ریالی در حوزه صنایع‌دستی خراسان شمالی

سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد ریالی در حوزه صنایع‌دستی خراسان شمالی

بجنورد- معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری به میزان سه میلیارد ریال در بخش صنایع‌دستی استان سرمایه‌گذاری شده است.

به‌گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، محمدرضا قهرمانیان اظهار کرد: با این سرمایه‌گذاری انجام‌شده، برای ۴۵ نفر در بخش صنایع‌دستی اشتغال ایجاد شده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی، میزان تولیدات این بخش در سال جاری را ۳۰۰ تُن برشمرد و افزود: طی این مدت، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز میزان صادرات صنایع‌دستی استان بوده است.

وی عنوان کرد: افزون بر ۱۵ هزار صنعتگر و هنرمند در ۶۱ رشته درزمینه‌ی تولید انواع صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند که برخی از تولیدات صنایع‌دستی استان ازجمله سفال و سرامیک، دست بافته‌های داری و انواع زیورآلات به کشورهایی چون لهستان، چین، ترکیه، ایتالیا، لبنان، قطر، کانادا و سوئد صادر می‌شود.

قهرمانیان تصریح کرد: انواع گلیم و سفره کردی، جاجیم، پارچه‌بافی، چادرشب بافی و حوله بافی، کلاه کرکی، دوخت لباس‌های سنتی، زیورآلات محلی، چاروق، انواع سفال و… از مهم‌ترین هنرهای دستی استان خراسان شمالی محسوب می‌شوند که همگی از شهرت و منزلت جهانی برخوردارند و تولید آن در استان در زمره پرطرفدارترین مشاغل به شمار می‌رود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی گفت: ارزش‌افزوده نسبتاً بالا، کم بودن هزینه‌های تولید، آموزش آسان و در دسترس و جذابیت ازجمله مزایای صنایع‌دستی استان است که بازار تولیدات و فروش آن را پررونق و زمینه اشتغال بسیاری از افراد را فراهم کرده است.

کد خبر 5255028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha