۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۵

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین:

ترویج کتابخوانی اولویت برنامه های فرهنگی مسئولین باشد

ترویج کتابخوانی اولویت برنامه های فرهنگی مسئولین باشد

قزوین-مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: ترویج کتاب و کتابخوانی باید در اولویت برنامه های فرهنگی مسئولین شهر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهر اقبالیه به ریاست حسن شهسواری، بخشدار و با حضور فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین؛ غلامرضا فرجی، شهردار اقبالیه؛ اکبر عبداللهی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قزوین و سایر اعضای حقوقی و حقیقی انجمن ظهر سه شنبه برگزار شد.

در ابتدای جلسه علی نوروزی، مسئول کتابخانه آیت اله کاشانی به ارائه گزارش عملکرد فعالیت کتابخانه آیت اله کاشانی در سال ۱۳۹۹، برنامه ریزی برای اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های کتابخانه در سال جاری در فضای مجازی در شرایط کرونا، برنامه ریزی برای برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و استفاده از ظرفیت خیرین، سازمان‌ها و ادارات فرهنگی برای برگزاری مطلوب جشنواره پرداخت.

شهسواری، بخشدار مرکزی قزوین ضمن قدردانی از فعالیت‌های فرهنگی- اجتماعی کتابخانه عمومی اقبالیه، خواهان مشارکت و همکاری سایر ادارات وارگان های فرهنگی در مناسبت‌های مختلف شد.

وی بیان کرد: سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی در شهرداری اقبالیه به صورت کامل باید پرداخت شود، تا کتابخانه های عمومی جهت هزینه‌های فرهنگی و جاری در راستای ترویج فرهنگ مطالعه دچار مشکل نشوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین اظهار داشت: جشنواره رضوی یکی از مهمترین جشنواره‌های کتابخوانی در سطح ملی است که در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ منور رضوی و شناسایی و معرفی منابع فاخر مرتبط با سیره اهل بیت (ع) نقش بسزایی دارد.

محمدبیگی در ادامه بیان کرد: اعضای انجمن و رؤسای ادارات در برگزاری یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، کتابخانه های عمومی را همراهی کنند و مروج این جشنواره باشند تا همگان در توسعه و ترویج کتابخوانی سهیم باشیم.

محمدبیگی ضمن تقدیر از تمامی افرادی که در راه توسعه کتاب و کتابخوانی گام برمی دارند، بیان کرد: ترویج کتاب و کتابخوانی باید در اولویت برنامه‌های فرهنگی مسئولین شهر قرار گیرد. نهاد کتابخانه های عمومی در این مسیر پیشرو است و برنامه‌های ترویجی و کارگاه‌های آموزشی متنوعی را برگزار می‌کند.

فرجی شهردار اقبالیه نیز در این جلسه قول مساعد در خصوص تبلیغات محیطی در جهت برگزاری باشکوه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح شهر و پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه از درآمد شهرداری شهر و انجام تعمیرات مورد نیاز در کتابخانه داد.

در ادامه این جلسه اعضای انجمن از بخش‌های مختلف کتابخانه بازدید به عمل آوردند.

کد خبر 5257179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha