۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۲

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان خبر داد؛

افتتاح پنجاه و دومین کتابخانه عمومی نهادی کردستان در روزهای آتی

افتتاح پنجاه و دومین کتابخانه عمومی نهادی کردستان در روزهای آتی

سنندج- مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان گفت: با راه اندازی کتابخانه عمومی امام خامنه ای(مدظله العالی)، تعداد کتابخانه عمومی نهادی فعال در استان به ۵۲ باب افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مخدومی روز شنبه در دیدار با رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: توجه و نگاه ویژه نمایندگان مجلس به مبحث کتاب در نهایت به نفع جامعه است و موجب نهادینه سازی فرهنگ مطالعه و توسعه فرهنگی می‌شود.

وی افزود: کتابخانه های عمومی در سال‌های اخیر با گسترش فعالیت‌های خود به یک نهاد فرهنگی اجتماعی بدل شده است که نقش مهمی در حوزه فرهنگ کشور ایفا می‌کند.

وی عنوان کرد: در سال گذشته و با وجود همه گیری بیماری کرونا بیش از دو هزار برنامه متنوع فرهنگی در استان کردستان و در فضای مجازی برای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در ادامه از افتتاح کتابخانه عمومی مرکزی آیت الله خامنه ای در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: با راه اندازی این کتابخانه، شاخص‌های فرهنگی استان به ویژه در بخش کتابخوانی افزایش چشمگیری می‌یابد و تعداد کتابخانه عمومی نهادی فعال در استان به ۵۲ باب می‌رسد.

مخدومی گفت: راه اندازی کتابخانه مرکزی در استان، نتیجه توجه ویژه حجت الاسلام پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان و حمایت‌های مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور بوده است.

وی زیربنای کتابخانه مرکزی امام خامنه ای را سه هزار و ۵۰۰ متر مربع و در شش طبقه ذکر کرد و افزود: بخش نشریات، بخش نابینایان، بخش ناشنوایان، سالن مطالعه آقایان و بانوان به صورت مجزا، بخش وی آی پی آقایان و بانوان، سالن مطالعه ویژه محققین، گالری، سالن جلسات، سالن آمفی تئاتر، بخش کلاس‌های مبتنی بر وب، مخزن کتاب، بخش مرجع، بخش دیداری و شنیداری، خدمات فنی، بخش گروهی اعضا و اتاق فکر و بخش ویژه کودک و نوجوان در این کتابخانه وجود دارد.

وی اضافه کرد: با راه اندازی کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه ای ظرفیت خدمت رسانی به مردم فرهنگ دوست استان به صورت چشمگیری ارتقا پیدا می‌کند.

کد خبر 5259485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha