۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

شعائر حسینی با شکوه تمام در کرمانشاه حفظ می‌شود

شعائر حسینی با شکوه تمام در کرمانشاه حفظ می‌شود

کرمانشاه- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به نزدیکی فرا رسیدن ماه محرم گفت: شعائر حسینی با شکوه تمام در کرمانشاه حفظ می‌شود.

حجت الاسلام یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور و استان کرمانشاه بسیاری از فعالیت‌ها از جمله برگزاری جلسات مذهبی با محدودیت همراه شد.

وی افزود: در ایام شیوع کرونا هیئت‌های مذهبی در استان کرمانشاه با حضور پرشور خود در فعالیت‌های ضدعفونی و گندزدایی محلات و خیابان‌ها، غسل دادن اموات کرونایی، کمک به کادر درمان و کمک‌های مومنانه در کنترل بیماری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تلاش کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: با وجود چنین شرایطی با فرا رسیدن ماه محرم برگزاری مراسمات عزاداری با محدودیت‌های بسیاری از سوی ستاد کرونا مواجه شد اما سفرهای استانی و خارج از کشور نظیر عراق و ارمنستان که موجب بروز پیک‌های کرونا در کشور شد ادامه یافت.

احمدی تاکید کرد: ما به عنوان سربازان رهبر معظم انقلاب اجازه نخواهیم داد دغدغه‌های ایشان در خصوص شعائر دینی و حسینی بر زمین بماند.

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب خود را موظف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌دانند و هیئت‌های مذهبی نیز این دستورات را مانند همیشه رعایت خواهند کرد و حتی در فضای باز جلسات را برگزار می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: امسال هیئت‌های مذهبی استان کرمانشاه باید از تمام ظرفیت خود برای برگزاری هر چه بهتر جلسات دهه اول محرم استفاده کرده و سیاه پوش کردن خیابان‌ها و محلات و برپایی ایستگاه‌های مذهبی باید با شکوه تمام انجام شود.

احمدی ادامه داد: در سال‌های پیشین جلسات خانگی روضه با محدودیت همراه بود اما در سال‌جاری این جلسات با ظرفیت بزرگ بیان معارف اهل بیت (ع) مجدد احیا خواهند شد.

وی اضافه کرد: واعظان و روحانیون در منبرهای خود وظیفه دارند علاوه بر بیان معارف والای اهل بیت (ع) دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را در مورد مسائل مختلف مانند ازدواج و فرزند آوری، حجاب و عفاف و سایر مسائل مهم جامعه را بیان کنند.

کد خبر 5259666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سعید جبرئیل پور IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 0
      سر و جان و اولاد و مال و اموالم به فدای حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام