۴ مرداد ۱۴۰۰، ۸:۳۷

استاندار زنجان:

علم باید با فن مهارت آمیخته شود

علم باید با فن مهارت آمیخته شود

زنجان-استاندار زنجان با بیان اینکه علت ایجاد بین رشته‌ای‌ها در دانشگاه‌ها این است که علم به سمت کاربردی شدن حرکت کرده است، گفت: علم باید با فن مهارت آمیخته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای مهارت در محل استانداری زنجان، بر لزوم تقویت مهارت آموزی در استان زنجان تاکید کرد و گفت: سند توسعه مهارت استان در صورتی که عملیاتی شده و از نخبگی و تجربه افراد استفاده شود، سند خوبی است.

وی با بیان اینکه باید به جای ترویج عدم جذب و به‌کارگیری نیروی انسانی فاقد مهارت، دانشجویان را برای یادگیری مهارت تشویق کنیم، اظهار کرد: سامانه همراه کارجویان، سامانه خوبی است.

استاندار زنجان با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای فقط نظارت و کنترل را انجام دهد، گفت: در این میانکاریابی‌ها در این زمینه تقویت شوند.

حقیقی با بیان اینکه سامانه همراه با سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز هماهنگ شود، ابراز داشت: همه جوانان و فارغ‌التحصیلان، علاقه‌مند به مشاغل دولتی و پشت میز نشینی هستند و این بیگانگی متولیان امر را می‌رساند.

وی افزود: سند آمایش سرزمینی، سند اشتغال و سند منظومه روستایی در استان زنجان تدوین شده و باید با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای هر منطقه، آموزش‌های مخصوص ارائه شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه علت ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای در دانشگاه‌ها این است که علم به سمت کاربردی شدن حرکت کرده است، ابراز داشت: علم باید با فن مهارت آمیخته شود.

حقیقی با بیان اینکه متولیان این حوزه باید مکمل یکدیگر باشند و دانشگاه و صنعت باید همدیگر را تکمیل کنند، افزود: تعامل این دو با هم تقویت شود.

وی به راه‌اندازی بخش گردشگری در سد گلابر و همچنین گردشگری معدنی در معدن انگوران به عنوان بزرگترین معدن خاورمیانه اشاره کرد و افزود: زودتر محقق شد.

کد خبر 5265641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha