اسامه حمدان:

هیچ اتفاق جدیدی در گفت‌وگوهای آتش‌بس رخ نداده است

هیچ اتفاق جدیدی در گفت‌وگوهای آتش‌بس رخ نداده است

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در سخنانی اعلام کرد که هیچ اتفاق جدیدی در روند گفت‌وگوهای آتش‌بس رخ نداده و آن چه از دولت آمریکا نقل می‌شود برای فشارآوردن به حماس است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «اسامه حمدان» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در سخنانی اعلام کرد: اشغالگران بر بستن تمامی گذرگاه‌های نوار غزه پافشاری می‌کنند و جان‌باختن در نتیجه گرسنگی به یک حقیقت مبدل شده است.

حمدان گفت: اوضاع نوار غزه به ویژه در استان‌های غزه و شمال فاجعه‌بار شده است و می‌تواند به جان‌باختن هزاران نفر از گرسنگی و قحطی بیانجامد. برآوردهای سازمان ملل حاکی از آن است که ۷۰ درصد از ساکنان غزه با خطر قحطی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: ۳۵۰ هزار کودک زیر ۵ سال ما در غزه با سوءتغذیه حاد مواجه هستند. بر اساس برآوردهای سازمان ملل بیش از نیمی از خانواده‌ها در غزه روزانه تنها به یک وعده غذایی دسترسی دارند.

حمدان گفت: اشغالگران اقداماتی تنبیهی را برای سنگ‌اندازی در مسیر رسیدن کمک‌ها به مردم ما در غزه، اجرا می‌کنند. هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد و اشغالگران به صورت پیاپی محل‌هایی را که پیش‌تر امن اعلام کرده بودند، هدف قرار می‌دهند.

وی افزود: اقدامات اشغالگران در کل بدتر از رخدادهای بازداشتگاه‌های نازی‌ها است. سلاح تحمیل گرسنگی، جنایتی سازمان‌یافته است که کابینه اشغالگران به وسیله آن به تمامی قوانین و احکام دادگاه کیفری بین‌المللی دهن‌کجی می‌کند.

حمدان گفت: دولت آمریکا از نظر قانونی، سیاسی و انسانی مسئول مستقیم اوضاع فاجعه‌بار ملت ما است. ما تاکید می‌کنیم اسکله شناوری که دولت آمریکا در سواحل غزه بر پا کرد، تنها برای نمایش بود.

وی ادامه داد: جامعه بین‌الملل باید به سرعت برای گشایش گذرگاه‌های نوار غزه اقدام کند. به صورت ویژه ما بار دیگر بر ضرورت تسریع در گشایش گذرگاه رفح تاکید می‌کنیم.

حمدان افزود: موضع واقعی نخست‌وزیر کابینه رژیم (صهیونیستی) همچنان فرار از لازمه‌های توافق مبادله اسرا است. ما با تأسف موضع دولت آمریکا را که روی سرزنش شدید حماس و انداختن مسئولیت عدم دستیابی به توافق بر گردن این جنبش، پافشاری می‌کند، دنبال می‌کنیم.

وی گفت: هیچ اتفاق جدیدی در گفت‌وگوهای توقف جنگ رخ نداده و آنچه از دولت آمریکا نقل می‌شود برای فشارآوردن به حماس است. ما آماده تعامل جدی با هر متنی که شامل آتش‌بس کامل و نهایی و بازگردان هم‌وطنان ما به سرزمینشان باشد هستیم.

حمدان ادامه داد: آخرین پیشنهادی که در خصوص توافق مبادله اسرا دریافت کردیم به ۲۴ ژوئن جاری باز می‌گردد و پس از آن پیشنهاد جدیدی مطرح نشده است. تنها راه حل، پایان اشغالگری است و ملت ما نمی‌تواند با تداوم آن موافقت کند.

کد خبر 6152252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      1 0
      مصر نگران خودشه از باز شدن رفح لازم می داد گذرگاه رفح باز نشه اما باید طوری رول بازی کنند فریب برای متقاعد کردن گذرگاه رفح که اگر رفح باز بشه شاید خواسته شما اجرا بشه مردم به مصر بروند . اما این وسط هم بدون اینکه کسی متوجه باشه به مصر تعهد داده بشه برای برگشت مردم به سرزمین خود
    • NP ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      1 0
      هر چی باشه مصر نگرانی های برای باز شدن رفح داره و از طرفی خود مردم غزه نمی خواهند شهر وطن خاک خود را به سمت مصر که توسط اسرائیل و آمریکا به مصر پیشنهاد داده شده برای کوچ اجباری ترک کنند . پس نیازه همه این ها موانع چالش ها برای باز شدن گذرگاه دور زده بشه
    • NP ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      1 0
      نگرانی مصر قابل درک است چون نمی خواهد با باز شدن گذرگاه باعث هجوم مردم و تخلیه خاک فلسطین غزه به خاک مصر شود تلاش می کند تا با باز نشدن گذرگاه آمریکا و اسراییل به خواسته خود در رابطه با کوچ اجباری به مصر و اردن نرسد .
    • NP IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      1 0
      ببینید مصر توانایی باز کردن گذرگاه رفح را به راحتی داره اما باید در نظر بگیریم که آمریکا و اسراییل با مطرح پیشنهاد کردن کوچ اجباری به مصر خواستند کاری کنند که مصر را به چالش و نپذیرفتن باز نشدن گذرگاه بکشانند و موجب نگرانی برای مصر شوند به نفع خود چون می دانستند اطمینان داشتند مصر نمی پذیرد .
    • NP ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      1 0
      به نظر بنده مقاومت برای آزادسازی گذرگاه رفح باید نقشه ترتیب بده خودشونو به جای مردم عادی برای کوچ اجباری جا بزنند و اینطرف هم مصر قبول کنه بعد رسیدن به گذرگاه می تونن به گذرگاه حمله تحت اختیار کامل بگیرند .فکر نکنم تله بهتر از این یا مشابه این برای همه طرف ها وجود داشته باشه
    • NP IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      1 0
      هر چی باشه در مصر کلی جاسوس غربی هستند . سال ها در مصر لانه آشیانه برای کسب اطلاعات انتقال اطلاعات به دشمن تشکیل داده شد نه تنها در مصر حتی در خود اردن در اینکه مصر یا اردن اطراف فلسطین تبدیل شده به لانه جاسوسی غرب اسرائیل شکی نیست ‌.
    • NP IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      1 0
      متاسفانه آزادی گذرگاه رفح رو هیچ یک از این طرفین نمی خواهد نه آمریکا در حمایت از اسرائیل نه اسرائیل برای ملت غزه برای فشار قراردادن ملت و ضعف حماس مقاومت از طریق قحطی دادن به ملت غزه که نازی ها در طول تاریخ چنین جنایتی از طریق قحطی دادن به سایر ملت کشورها داشتند خود مصر و اردن مساله کوچ اجباری
    • NP ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      1 0
      حالا سوال اینه همه این موارد در مساله باز نشدن گذرگاه رفح نقش داره و تبدیل به چالش شده حالا برنامه نقشه چیه برای آزادسازی کامل این گذرگاه گفتگو هم فایده نداره همه این طرف ها هم مطیع هم هستند مصر هم داخل ظرفی که آمریکا برای سگ خانگی غذا بزاره لیس میزنه مقامات مصر منفعت شخصی و ملی خودش رو می بینه .
    • NP ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      1 0
      کلا قحطی یکی از شیوه هایی بوده که در طول تاریخ بر علیه ملت ها توسط نازی ها انجام اجرا می شد برای شکست تسلیم و مجبور ساختن هر چند که متاسفانه مصر و اردن در این جرم قحطی از طریق گذرگاه جهت حفظ منفعت شخصی و ملی شریک جرم هستند
    • NP IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      1 0
      کشورهای عربی از جمله عربستان باید در این خصوص به مصر و اردن خیلی فشار بیاره تا بتونه در آزادسازی رفح و افزایش ارسال کمک به مردم از این گذرگاه از هر توان تلاشی مصر و اردن استفاده کنه . هر چی باشه زبون مصری عرب ها رو فقط خود عرب ها می فهمند و می تونه روی هم زبان خودش عرب و عرب زبان تاثیر داشته باشه
    • NP ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      1 0
      از نظر من حمله برای آزادسازی گذرگاه ها هم باید غافلگیر کننده باشه دقیقا مثل زمانی که اولین بار مقاومت وارد شد . هر چی باشه حمله های بی خبری غافلگیری بهتر از اینه که جاسوس ها در همه جا از جمله خود مصر اردن مثل افعی چنبره زدن مطلع اطلاع رسانی کنند .
    • NP ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      1 0
      در خبر خواندیم که آمریکا به مصر پیشنهاد پذیرفتن کوچ اجباری رو داده سوال چرا مصر شرط نزاشت و تعهدات اسنادی رسمی معتبر از آمریکا برای برگشت مردم فلسطین غزه به کشور خاک خود تقاضا نکرد یا کلا کشورهای عربی در اتحاد با هم چنین تقاضای محکمی برای دریافت اسناد رسمی جمعی با حضور همه مقامات عربی مطرح نکردند
    • NP ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      1 0
      الان خیلی از فلسطینی ها در کشورهای عربی منطقه ای سال ها پراکنده شدند پس همه کشورهای عربی این حق رو دارند اسناد محکمی برای برگشت فلسطینی ها به خاک خود مطرح کنند از جمله خود مصر پس چرا شرط بازگشت شرایط بازگشت پیشنهاد مطرح برای اینکه هم آمریکا و اسراییل بپذیره انجام نشده
    • NP ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      1 0
      شما آمار رسمی بگیرید در کشورها منطقه چقدر فلسطینی ها از گذشته کوچ کرده اند همه این کشورها حق این رو دارند که شرط شرایط برای مطرح شدن کوچ اجباری مردم فلسطین از غرب و از جمله اسراییل جنایتکار بعد از مطرح شدن کوچ اجباری تعیین تکلیف کنند