۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۳۶

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

نمازجمعه در انسجام جامعه و پیشبرد اهداف بسیار نقش آفرین بوده است

نمازجمعه در انسجام جامعه و پیشبرد اهداف بسیار نقش آفرین بوده است

حاج علی اکبری گفت: نماز جمعه محلی برای آگاهی از توطئه‌ها، تهدیدها و فتنه‌های دشمنان و همچنین مطلع شدن از جریان مسائل جاری، سیاست‌ها و مصلحت‌های داخلی است.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز نخستین اقامه نماز جمعه جمهوری اسلامی از شبکه‌های اجتماعی و محصولات فرهنگی مکتوب و تصویری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در مجتمع فرهنگی آدینه تهران رونمایی شد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری طی سخنانی چنین روزی را یوم الشکر و سالروز تعظیم بزرگ‌ترین مصادیق شعائرالله دانست و اظهار داشت: قدر دانستن نعمات و تعظیم شعائر الهی از شاخصه‌های بندگان محبوب الهی است؛ نماز جمعه از نعمات بزرگی است برای همین بنیانگذار کبیر انقلاب در فرمایشاتی نماز جمعه را رأس امور معرفی می‌کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر اینکه نماز جمعه در طول این سال‌ها در انسجام جامعه و پیشبرد اهداف اسلامی بسیار نقش آفرین بوده است، عنوان کرد: رهبر انقلاب نماز جمعه را از نهادهای پربرکت دانستند و آن از آن به عنوان نهاد پربرکت رحمانی یاد می‌کنند. چنانچه کسی حلاوت و شیرینی خاص نماز جمعه که دعوت الهی است را بچشد دیگر نمی‌تواند از آن دل بکند.

وی نماز جمعه را نماز امامت و امام خواند و گفت: یکی از بزرگ‌ترین برکات نماز جمعه شکل‌گیری یک ارتباط فکری و گفتمانی است از این رو نماز جمعه با انسجامی که ایجاد می‌کند بسیاری از نیازمندی‌های امت اسلامی را تعبیه می‌کند. نماز جمعه محلی برای آگاهی از توطئه‌ها، تهدیدها و فتنه‌های دشمنان و همچنین مطلع شدن از جریان مسائل جاری، سیاست‌ها و مصلحت‌های داخلی است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری در خصوص اهمیت مقاومت فکری، اظهار داشت: مقاومت فکری پایه اصلی مقاومت است بنابراین جامعه با مقاومت فکری در برابر دشمنان می‌تواند در همه عرصه‌ها مقاومت کند. این مقاومت در قالب ذکر در نماز جمعه قرار داده شده است. امام جمعه باید مردم را در جریان مسائل روزمره زندگی قرار دهد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه نماز جمعه پاسخگوی پیوندهای فکری و قلبی امت اسلامی است، گفت: با توجه به شرایط موجود جامعه به مهر، عاطفه و محبت نیاز جدی دارد و نماز جمعه در تقویت این مهر و محبت بسیار نقش آفرین است.

یادآور می‌شود در پایان از محصولات و پوسترهای پویش ملی «قرائت آیه ۹ سوره جمعه»، پایگاه مجازی نماز جمعه «بی واسطه با امام جمعه خود گفتگو کنید»، «شهدای محراب»، جشنواره «شعر نماز جمعه» و «شکوه نماز جمعه» رونمایی شد.

کد خبر 5267039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha