۱۱ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۴۵

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان:

مقرری بگیران بیمه بیکاری در زنجان به ۲۶۳۰ نفر کاهش یافته است

مقرری بگیران بیمه بیکاری در زنجان به ۲۶۳۰ نفر کاهش یافته است

زنجان-مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان زنجان از چهار هزار و ۳۰۰ نفر به دو هزار و ۶۳۰ نفر کاهش یافته است.

مسعود علیاری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بیش از ۵۳ درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت: این بیمه ۱۸ نوع خدمت به مردم ارائه می‌دهد.

وی اظهار کرد: بیش از هفت هزار زن خانه دار هم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می‌باشند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: زنان خانه‌داری که فاقد هر نوع شغل هستند با پرداخت حق بیمه از مزایای بیمه می‌توانند استفاده کنند و حداکثر سن بانوان برای بیمه به ۵۰ سال رسیده و استقبال بانوان خانه‌دار در استان زنجان از این بیمه خوب است.

وی گفت: زنان خانه‌دار با داشتن ۲۰ سال سابقه و ۵۵ سال سن و یا ۳۰ سال سابقه و ۴۵ سال می‌توانند از مزایای بازنشستگی استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان ابراز داشت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است و ماموریت این نهاد تحت پوشش قرار دادن کارگران و کارکنان مزد و حقوق‌بگیر به‌صورت اجباری و صاحبان حرفه و مشاغل آزاد به‌صورت اختیاری است.

علیاری تصریح کرد: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری استان زنجان چهار هزار و ۳۰۰ نفر بود که امروز به دو هزار و ۶۳۰ نفر کاهش یافته و این نشان می‌دهد طی چند سال گذشته اشتغال خوبی در استان ایجاد شده است و سال به سال از تعداد بیمه بیکاری در استان کاسته می‌شود.

کد خبر 5270794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha