۱۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۴

در راستای مقابله با انتشار ویروس کرونا؛

۱۸هزار مکان عمومی خراسان جنوبی در طرح ناظران سلامت بازرسی شد

۱۸هزار مکان عمومی خراسان جنوبی در طرح ناظران سلامت بازرسی شد

بیرجند-معاون جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: از ابتدای اجرای طرح ناظران سلامت در استان تا کنون ۱۸هزار و ۵۶۳مکان عمومی مورد بازرسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، فائزه موهبتی صبح دو شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح ناظران سلامت در چارچوب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری اعضای جوان و داوطلب در قالب مشارکت با شبکه بهداشت و درمان جهت بازرسی از اصناف با هدف کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی از ۱۵ آذرماه سال قبل آغاز و همچنان ادامه دارد.

وی اجرای طرح ناظران سلامت را در کاهش آمار مبتلایان به کرونا اثرگذار دانست و گفت: در چارچوب این طرح نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در مراکز اداری، تجاری و عمومی توسط تیم های متشکل از اعضای جمعیت هلال احمر مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: در صورت استمرار بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی، مراتب برای انجام اقدامات لازم به دانشگاه علوم پزشکی گزارش و برابر مقررات با متخلفان برخورد می‌شود.

موهبتی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۸ هزار و ۵۶۳ مورد بازرسی از اماکن انجام شده است، عنوان کرد: ازآغاز اجرای این بازرسی ها ۴۱ هزار و ۶۰۹ نفر با همراهی داوطلبانه هشت هزار و ۹۱۳ نفر روز از جوانان هلال احمر تحت پوشش خدمات این طرح قرار گرفته اند.

وی با اشاره به واکسیناسیون سراسری برای مقابله با ویروس کرونا، بیان کرد: اطلاع‌رسانی، آموزش وآگاه سازی مردم به منظور انجام واکسیناسیون از دیگر اقداماتی است که از نیمه دوم خرداد ماه در قالب این طرح آغاز شده است.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از ارائه آموزش های مرتبط در خصوص واکسیناسیون کرونا به۵ هزار و ۸۵ نفر خبر داد و گفت: کاهش ابتلا پیش از واکسیناسیون سراسری، همراهی همگانی برای رعایت پروتکل های بهداشتی را می طلبد

کد خبر 5270946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha