۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۴۰

امام جمعه آرادان:

پیشگیری از فساد مد نظر دولت باشد/ ظلم ستیزی پیام عاشورا

پیشگیری از فساد مد نظر دولت باشد/ ظلم ستیزی پیام عاشورا

آرادان- امام جمعه آرادان با اشاره به روی کار آمدن دولت سیزدهم و انتظارات مردمی از آن، گفت: یکی از مهمترین مسائلی که از دولت جدید مطالبه می‌شود پیشگیری از بروز فساد به جای مبارزه با آن است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جلیلی شریفی نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به مراسم تحلیف رئیس جمهور و شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای کشور، تاکید کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند، علی رغم تمام تهدیدها و توطئه‌های دشمنان مردم مشارکت خوبی در انتخابات داشتند و با این شرایط اقتصادی و حتی مسائل مرتبط با کرونا دشمنان را ناامید کردند.

وی با بیان اینکه جابجایی قدرت در کشورمان به صورت آرام و منطقی صورت می‌گیرد، افزود: در کشورمان با آرامش کار یک رئیس جمهور تمام می‌شود و با محبت و مهربانی رئیس جمهور جدید بر روی کار می‌آید حال آنکه در بسیاری نقاط دنیا این موضوع دیده نمی‌شود.

مردمی بودن دولت‌ها مهم است

امام جمعه آرادان با اشاره به اینکه همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند مردمی بودن و مردمی ماندن و ابزار آن بسیار مهم است، گفت: دولت رئیسی دولت مردمی است دولت تحول خواه است و وی نیز بارها تکرار کرده که مبارزه جدی با فساد و کنترل رشد نقدینگی در کشور و ایجاد ثبات بازار، ساخت مسکن و … در زمره اقداماتی است که قرار است توسط دولت جدید انجام شود.

شریفی نیا با بیان اینکه باید به رئیسی فرصت داد چرا که این مسائل چیزهایی نیستند که به سرعت بتوان به آنها دست یافت در نتیجه باید به دولت سیزدهم فرصت داد تا مسائل را به درستی حل کند، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی دو جمله مهم بیان کردند نخست در زمانی که رأی خود را به صندوق انداختند که بیان داشتند انتخابات برای مردم خیر به دنبال خواهد داشت و دوم روز گذشته بیان کردند که این تحلیف سرآغازی دوباره برای ملت خواهد بود لذا امیدواریم رئیسی بتواند به داد این مردم برسد که در این هشت سال مشکلات عدیده‌ای را متحمل شدند.

وی با بیان اینکه همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید کردند مهم‌تر از مبارزه با فساد پیشگیری از فساد است، گفت: نباید صبر کنیم تا فساد ایجاد شود و سپس به دنبال رفع آن باشیم لذا اگر بتوانیم پیشگیری را مد نظر قرار دهیم بهتر موفق خواهیم شد.

پیام بزرگ عاشورا

امام جمعه آرادان با بیان اینکه محرم نزدیک است و باید مراسم حزن و اندوه و ماتم و عزای سیدالشهدا (ع) نزدیک است آن هم مصیبتی بزرگ که نباید فراموش شود، گفت: فقط مسئله گریه کردن نیست آدم‌های روشن فکر نما این روزها شروع می‌کنند که عزاداری و خرج کردن چه فایده‌ای دارد اما چیزی که آنان نمی‌دانند این است که پیام عزاداری اباعبدالله (ع) مبارزه با ظلم، سازش ناپذیری در برابر دشمنان، حریت و آزادگی و حجاب و عفاف، نماز اول وقت، برابری و برادری و … دارد که دشمنان قطعاً نمی‌خواهند این مسائل به جوانان ما منتقل شود لذا شبهات را مطرح می‌سازند.

شریفی نیا در خاتمه صحبت‌های خود گفت: دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور در دست اجرا است و در آرادان نیز طی سال‌های قبل مردم اهل مطالعه این شهرستان مخصوصاً نسل جوان، رتبه‌های خوبی را در کشور آوردند و امیدواریم که امسال نیز از این جشنواره که به توسعه فرهنگ رضوی و کتابخوانی کمک می‌کند، استقبال شود.

کد خبر 5275078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha