۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۵۳

معاون استاندار اردبیل:

سرعت توسعه کسب و کارها با آموزش‌های مهارتی همخوانی ندارد

سرعت توسعه کسب و کارها با آموزش‌های مهارتی همخوانی ندارد

اردبیل- معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: سرعت توسعه کسب و کارها و اشتغال‌های جدید در کشورمان تناسبی با آموزش‌های ارائه شده ندارد و پاسخگوی نیازهای تغییراتی و تحولاتی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، ارژنگ عزیزی عصر شنبه در نشست معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با مدیران استان اردبیل اظهار کرد: ضروری است در این زمینه برنامه‌ریزی به شکلی باشد تا پاسخگوی نیازها و تغییرات روزآمد جهانی باشیم که در این زمینه باید از ظرفیت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای در ارتقا مهارت‌آموزی و توسعه برنامه‌های آموزشی استفاده شود.

وی استان اردبیل را قطب کشاورزی کشور اعلام کرد و گفت: در بخش تولیدات کشاورزی با وجود قدمت مجموعه‌هایی همچون کشت و صنعت مغان ما شاهد توسعه برنامه‌های آموزشی و مهارتی برای نیروی انسانی نبودیم به طوری که همچنان در بحث هرس، سمپاشی و برداشت محصولات از باغات و مزارع با نیروی کار فاقد مهارت روبه‌رو هستیم.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل ضرورت آموزش نیروهای انسانی شاغل در بخش کشاورزی را به عنوان حلقه مفقوده یادآور شد و تصریح کرد: در حالی بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای کشور در استان اردبیل و به مساحت یک‌هزار و ۶۰۰ هکتار در حال احداث و بهره‌برداری است که نیروی ماهر و دارای مهارت در این حوزه نداریم که ضرورت دارد سازمان فنی و حرفه‌ای در این حوزه برنامه‌ریزی‌های عملیاتی را انجام دهد.

عزیزی مهمترین خلأ مسیر توسعه استان اردبیل را نبود نیروی انسانی مهار و متخصص اعلام کرد و افزود: در بسیاری از کشورها نیروی انسانی مهمترین شاخصه تحول و تغییر است در حالی که در کشورمان در تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های درست و اصولی را شاهد نیستیم.

وی توسعه صنعتی استان اردبیل را نیز روزافزون توصیف کرد و ادامه داد: در حال حاضر استان اردبیل در تولید روکش ملامینه درب‌ها ۹۰ درصد نیاز کشور را تأمین می‌کند و در تولید شیرآلات بهداشتی ۳۰ درصد، ام. دی. اف ۲۵ درصد، لاستیک ۲۵ درصد و صنایع دارویی و بهداشتی نیز تا ۱۵ درصد نیاز کشور را تأمین می‌کند اما عمده نیروهای فعال در این بخش فاقد مهارت هستند.

عزیزی بازدید رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را از کارخانه کامیون‌سازی در مشگین‌شهر و همچنین مجموعه کشت و صنعت مغان به عنوان بنگاه اقتصادی عظیم یادآور شد و خاطر نشان کرد: در بخش صنعت و کشاورزی استان اردبیل نیاز مبرم به نیروی انسانی آموزش‌دیده و مهارت‌دیده دارد تا کارآمدی و بهره‌وری افزایش پیدا کند.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل همچنین به ضرورت برگزاری برنامه‌های آموزشی برای فعالان حوزه گردشگری و اقامتگاه‌های رسمی و غیررسمی اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز به نیروی انسانی آموزش‌دیده نیاز مبرم داریم که بهتر است فنی و حرفه‌ای دوره‌های آموزشی را برای فعالان این بخش برگزار کند.

کد خبر 5276027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha