۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۲۳

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان:

۹ هزار بیمار کرونایی در زنجان خدمات بیمه سلامت دریافت کردند

۹ هزار بیمار کرونایی در زنجان خدمات بیمه سلامت دریافت کردند

زنجان-مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه ۵۲ درصد از جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند،گفت: ۹ هزار نفر از بیماران کرونایی خدمات لازم از بیمه سلامت را دریافت کردند. 

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب شیویاری ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: زحمات خبرنگاران قابل وصف نیست و باید شأن و منزلت خبرنگاران حفظ شود.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های بیمه سلامت تکمیل پروسه نسخه الکترونیکی است، اظهار کرد: ۵۲ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه صندوق روستاییان و ایرانیان به ترتیب بیشترین و کمترین اعضا را دارند، گفت: ۸۹۵ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند و تعداد مبتلایان به برخی از بیماری‌ها از جمله هموفیلی کاهش یافته ولی بیماری ام اس رو به افزایش است.

شیویاری تاکید کرد: سلامت استان زنجان با ۴۲۰ مرکز درمانی قرارداد همکاری دارد و ۹۵ درصد از این مراکز درمانی فعال هستند.

وی به راه‌اندازی سامانه ۱۶۶۶ ثبت شکایات مردمی اشاره و افزود: این سامانه در دو لایه اقدام به دریافت، ثبت و رسیدگی به شکایات مردمی می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان به مشکلات صدور نسخه الکترونیکی اشاره کرد و ابراز داشت: اگر بخواهیم منتظر تکمیل زیرساخت‌ها برای آغاز اجرای طرح باشیم، هیچ وقت به سرانجام نمی‌رسیم.

شیویاری با بیان اینکه با بازدید میدانی از مراکز درمانی مشکلات موجود در اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی تا حدودی رفع شده است، ابراز داشت: پرداختی‌های این سازمان به مراکز و پزشکان ارائه کننده خدمات به روز شده است.

وی با بیان اینکه ارائه کنندگان خدمات الکترونیکی در دریافت مطالبات خود از بیمه سلامت وضعیت مطلوبی دارند، گفت: ۹ هزار نفر از بیماران کرونایی خدمات لازم از بیمه سلامت را دریافت کردند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان تصریح کرد: میانگین هزینه برای هر بیمار کرونایی در استان پنج میلیون تومان است.

کد خبر 5276566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha