۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۵۵

امام جمعه جاجرم:

سبک زندگی حسینی عامل نجات جامعه است

سبک زندگی حسینی عامل نجات جامعه است

جاجرم- امام جمعه جاجرم گفت: تلاش کنیم سبک زندگی شاهانه و غربی را به سبک زندگی حسینی در جامعه تبدیل کنیم زیرا این امر عامل نجات جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر از جاجرم، حجت الاسلام محمد موسوی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، اظهار کرد: سبک زندگی حسینی عامل نجات ماست که در ابعاد مختلف سیاسی، اعتقادی، بیزاری از مستکبرین زمان و تولی و تبری و مسئله امر به معروف و نهی از منکر تجلی می‌یابد.

امام جمعه جاجرم گفت: هدف از قیام امام حسین (ع) مسئله امر به معروف و نهی از منکر بود که در دهه اول محرم نیز به آن می‌پردازند.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم این ویژگی مهم امام حسین (ع) را در جامعه ترویج کنیم و هر کسی مسئولیت دارد وظایف خود را در این باره به درستی انجام دهد.

امام جمعه جاجرم با گرامیداشت روز خبرنگار ابراز داشت: خبرنگاران ما که کار مقدس اطلاع رسانی به عهده آنهاست که این سنگر معنوی، سیاسی و ارزشمندی در جامعه محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: اصل خبرنگاری رعایت اخلاق خبرنگاری است و امروز اگر از معارف اسلام مطالبی دستگیرمان شده نتیجه زحمت راویان حدیث بوده که امروز به نام خبرنگاران از آن‌ها یاد می‌کنیم.

حجت الاسلام موسوی تشریح کرد: کار خبرنگاری تنها نقل و انتقال خبر نیست بلکه می‌تواند بهترین فرهنگ ساز دینی در جامعه باشد.

فرماندار جاجرم هم در این جلسه گفت: رسالتی که بر دوش خبرنگاران است جایگاه ویژه‌ای دارد و خبرنگاران از جمله افرادی هستند که فضای نقد را در جامعه توسعه می‌دهند.

مصطفی حاج زاده افزود: حوزه خبر حوزه‌ای پر تنش و چالشی است به طوری که فضا برای این قشر در شهرستان محدود و تعداد فعالین این حرفه نیز کم است.

فرماندار جاجرم با اشاره به آغاز ماه محرم گفت: پرداختن به حوزه سلامت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام ماه محرم در وضعیت حال حاضر ویروس کرونا در شهرستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

در این جلسه به مناسبت روز خبرنگار از خبرنگار مهر جاجرم تجلیل شد.

کد خبر 5276613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha