۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۴۰

فرماندار شاهرود:

خبرنگاران با همفکری سرعت حرکت قطار توسعه شاهرود را شدت بخشند

خبرنگاران با همفکری سرعت حرکت قطار توسعه شاهرود را شدت بخشند

شاهرود- فرماندار شاهرود بابیان اینکه اصحاب رسانه باید منافع مردم را به‌حق مطرح کنند، گفت: خبرنگاران می‌بایست با همفکری سرعت حرکت قطار توسعه شهرستان را شدت بخشند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب جلالی صبح دوشنبه در نشستی با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار به میزبانی سالن جلسات فرمانداری شاهرود ضمن بیان اینکه افراد در هر مسئولیت قبل از نشستن در جایگاه حقوقی باید برابر کارکرد خود به‌عنوان شخصیت حقیقی نقش‌پذیر باشند، ابراز داشت: جدای از بحث خبرنگار بودن می‌بایست مقید به مأموریتی باشیم که به ما سپرده‌شده است که دراین‌بین شناخت پیرامونی به‌عنوان سنگ بنا در اولویت قرار دارد.

وی بابیان اینکه در مرحله شناخت پیرامونی درک درست شرایط یک مسئول یا تصمیم‌گیرنده از منافع مردم حائز اهمیت است، افزود: شهرستان در ریل توسعه قرار دارد و باید شتاب پیدا کند که رسیدن به این مهم تنها با تعامل و همفکری شما اصحاب رسانه به‌عنوان رابطان بین مردم و مسئول امکان‌پذیر خواهد بود.

فرماندار شاهرود بابیان اینکه کیفیت خدمات باید برای مردم ملموس باشد در ادامه توضیح داد: با توجه به اینکه مردم به مسئولان دسترسی ندارند در فضای ایجادشده خبرنگاران می‌توانند هم قضاوت کننده خدمات باشند و از سویی حرف مردم را به گوش بالادستی‌ها برسانند.

جلالی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چرا باوجود پیشی گرفتن وضعیت کرونا در شهرستان نظارتی بر ورودی خروجی و اماکن شلوغ نمی‌شود، تصریح کرد: طبق ارزیابی‌های به عمل‌آمده بسته بودن مجموعه‌های اقتصادی چندان تأثیرگذار بر مهار بیماری نبوده است و با توجه به تسهیلاتی که این افراد دریافت کردند و مالیاتی که برای آن‌ها تعریف‌شده باید تدابیر به نحوی صورت گیرد تا به مشاغل فرصت داده شود.

وی در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار مهر مبنی بر چرایی عدم اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان نیز اضافه کرد: به نظر می‌رسد وجود ناهماهنگی‌های بین دستگاهی و نبود مرجع خوب دلیل عمده این تأخیر در بهره‌برداری از پروژه‌ها بوده است به‌عنوان‌مثال در مقوله تقاطع غیر همسطح سه‌راهی مجن اختلاف بین راه و شهرسازی و میراث فرهنگی منجر به تأخیر آن شد که همین امر باعث می‌شود با توجه به حجم منابع در دسترس و زمان بهره‌برداری حتی برای افتتاح برخی طرح‌ها توجیه‌پذیر نباشند.

فرماندار شاهرود در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر نحوه برگزاری مراسم سوگواری سالار شهیدان در شهرستان نیز افزود: برگزارکنندگان مراسم باید مجوز لازم را از سازمان تبلیغات اسلامی داشته باشند و از سویی اولویت با حفظ سلامت مردم خواهد بود و با رعایت پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی برگزاری مراسم اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در نظر خودرو مناسب و استاندارد برای جابه‌جایی خبرنگاران در جریان بازدیدها، لزوم امنیت شغلی، حضور خبرنگاران در شورای اداری یا کمیته‌های تخصصی به‌عنوان مطالبه‌گر از دستگاه اجرایی خاص و توجه به حل مشکلات اصحاب رسانه بخشی از خواسته‌های خبرنگاران از فرمانداری شاهرود بود.

کد خبر 5277190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha