۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۹

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

روزانه ۷ هزار گیلانی با علائم کرونا خدمات درمانی دریافت می کنند

روزانه ۷ هزار گیلانی با علائم کرونا خدمات درمانی دریافت می کنند

رشت- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش بی سابقه کرونا در این استان، گفت: روزانه هفت هزار گیلانی به صورت سرپایی خدمات درمانی در زمینه کرونا دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آبتین حیدرزاده پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه وضعیت کرونا در گیلان همچنان صعودی و نگران کننده است، اظهار کرد: بی توجهی شهروندان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعداد بیماران را به صورت بی سابقه‌ای افزایش داده است.

وی با بیان اینکه هم بستری‌های روزانه و هم مجموع بستری‌های کرونایی در گیلان بالاتر از ظرفیت‌های خدمات درمانی استان است، گفت: در حال حاضر مجموع بستری‌های کرونایی گیلان گام به گام به عدد دو هزار بیمار نزدیک می‌شود و این فاجعه بار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری ۴۴۴ بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته، افزود: مجموع بستری‌ها هزار و ۹۳۳ بیمار کرونایی است.

حیدرزاده با بیان اینکه در تعداد فوتی‌های نیز هر روز شاهد افزایش آمارها هستیم که در مقایسه با ماه‌های گذشته رکورد جدیدی است، اضافه کرد: تنها در شبانه روز گذشته شاهد فوت ۳۸ بیمار کرونایی در استان بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۸ بیمار نیز در شرایط وخیم کرونایی قرار دارند، گفت: ۲۸ نفر از این بیماران طی شبانه روز گذشته در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و تعدادی نیز منتظر خالی شدن تخت‌ها هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به روند افزایشی مراجعات به مراکز درمانی، جامع سلامت و ۱۶ و ۲۴ ساعت کرونا نیز اشاره کرد و افزود: روزانه هفت هزار گیلانی با علائم کرونا سرپایی خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

وی تنها راهکار را رعایت پروتکل‌ها، استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات، پرهیز از حضور در اماکن شلوغ، دورهمی ها و مراسم عنوان کرد و ادامه داد: عاجزانه از شهروندان می‌خواهیم کادر درمان و پرستاران را در جهت کنترل این موج کمک کنند.

کد خبر 5277220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha