۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۰۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران مطرح کرد؛

تشریح دستورالعمل های مراسم ماه محرم در مازندران

 تشریح دستورالعمل های مراسم ماه محرم در مازندران

بابل- مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران دستورالعمل های ویژه برگزاری مراسم ماه محرم را در مساجد و اماکن مذهبی تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر شکریان ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بابل اظهار داشت: خبرنگاران چشم و دل مردم هستند و با بیان و قلم و صداقت مردم را از تمامی اتفاقات مطلع می‌کنند تا مردم نیز از زبان صادق و ساده‌ی خبر درس بگیرند.

حجت الاسلام شکریان ضمن بیان اینکه همه مردم به دلیل شرایط خاص اقتصادی و کرونا تحت‌فشارهای شدید بودند و اصحاب رسانه دراین‌بین جهاد کردند، افزود: خود این افراد دچار مشکلات معیشتی هستند و امیدواریم تدابیری برای معیشت آنان اتخاذ شود تا بخشی از چالش‌های آن‌ها کاهش یابد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به قرار گرفتن در آستانه محرم بیان کرد: محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است و اسلام و مسلمین مدیون محرم و صفر هستند و در حال حاضر ۱۳۰۰ مبلغ برای تبلیغ به این استان اعزام شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: طبق آخرین دستورالعمل‌های ارائه شده در محرم امسال با توجه به تجربه موفق سال‌های گذشته برنامه‌های عزاداری از سوی کارشناسان کمیته تخصصی تدوین و دستورالعملی مبتنی بر نظرات کارشناسان بهداشتی و دغدغه‌های کارشناسان مذهبی تهیه شد و به تصویب کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی کرونا نیز رسیده است.

وی تصریح کرد: در این دستورالعمل آمده است که برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز و فضای بسته با سقف بالای ۶ متر با تهویه مناسب و با تأیید کارشناسان مربوطه بلامانع است، همچنین در مراسم بافضای مسقف باظرفیت یک چهارم و با فاصله‌گذاری از هر طرف ۲ متر برگزار شود و درهای خروجی کافی برای ورود و خروج تعبیه شود.

شکریان ادامه داد: دسته‌روی عزاداران حسینی در سطح محلات بلامانع است، البته دسته‌ها نباید از محله‌ای به محله دیگر بروند؛ بلکه در محلات خود به حرکت کوتاه به عزاداری بپردازند.

وی اظهار داشت: برگزاری هرگونه برنامه در فضای مسقف با سقف کوتاه و بدون تهویه مناسب ممنوع است، بر این اساس برگزاری روضه‌های خانگی در فضاهای کوچک و بدون تهویه مناسب که منظور وسایل سرمایشی مانند کولر نیست، ممنوع است. البته در سال گذشته نیز برگزاری روضه‌های خانگی کمتر بود و این مجالس یا به فضای باز رفته بودند و یا نذر خود را در دیگر هیأت‌ها هزینه کرده بودند.

وی در پایان سخنانش گفت: امسال سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری مردم، هیأت‌های مذهبی و نهادهای مختلف با کمک شهرداری‌ها نسبت به فضاسازی محیطی اهتمام ویژه دارند وبا نذر پرچم چهره شهر را سیاه پوش و محرمی کرده‌اند.

کد خبر 5277408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha