۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۱۹

مهر گزارش می‌دهد؛

روزهای سخت کادر درمان/ ظرفیت بیمارستان‌های بجنورد تکمیل شد

روزهای سخت کادر درمان/ ظرفیت بیمارستان‌های بجنورد تکمیل شد

بجنورد- کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری مراسم مختلف طی چند هفته گذشته باعث شده است که وضعیت خراسان شمالی به حالت بحران دربیاید و هیچ تخت خالی برای بستری بیماران نداشته باشد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: کرونا در خراسان شمالی شیوع بی سابقه‌ای داشته است و وضعیت لحظه به لحظه بد و بدتر می‌شود.

شب گذشته بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد که مرکز اصلی بستری بیماران کرونایی بود تکمیل شد و هیچ تخت خالی نماند. تعداد بیماران بستری لحظه به لحظه رکورد می‌زند و وضعیت به شدت نگران کننده است.

تخت خالی در بجنورد وجود ندارد

سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی شب گذشته در حاشیه بازدید از بیمارستان امام حسن بجنورد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چند روز است که می‌گوئیم وضعیت خوب نیست و بحرانی است.

وی افزود: هیچ تخت خالی در بیمارستان امام حسن وجود ندارد؛ باید فضاهای خالی اورژانس را تخت بچینیم و اگر باز هم کمبود وجود داشت باید بیرون از محیط بیمارستان تخت مستقر کنیم.

هاشمی در خصوص تجهیزات پزشکی نیز گفت: تاکنون مشکلی از نظر تجهیزات پزشکی نداشتیم اما اگر روند فعلی ادامه داشته باشد قطعاً به مشکل خواهیم خورد.

علی نعمتی، سرپرست بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد نیز به خبرنگار مهر گفت: بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد در پیک جدید کرونا به کمک دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی آمده است.

سرپرست بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد ادامه داد: ۲۴ تخت به بخش کرونا اختصاص یافت که اکنون پر است.

وی با اشاره به وضعیت حاد بیمارستان امام حسن (ع)، افزود: فضا برای بستری نداریم و بیماران پس از دریافت دارو مرخص می‌شوند.

نعمتی در انتها گفت: پرستاران خسته شده‌اند لذا از مردم خواهشمندیم پروتکل‌ها را مردم رعایت کنند.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، طی چند روز گذشته روزانه بیش از هزار نفر برای انجام تست کرونا به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه می‌کنند که پاسخ تست بیش از نیمی از آنان مثبت می‌شود.

این وضعیت به شدت نگران کننده است زیرا باعث شده جمعیت قابل توجهی پشت درب بیمارستان‌ها منتظر خالی شدن تخت باشند.

بستری روزانه ۲۰ نفر در شیروان

علاوه بر بجنورد، در سایر شهرستان‌ها نیز وضعیت نامساعد است. سید معصومه هاشمی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شیروان در گفتگو با مهر اظهار کرد: روزانه در این شهرستان ۱۷۰ مورد تست کرونا گرفته می‌شود که از این تعداد ۱۵۰ مورد سرپایی بوده و ۲۰ مورد بستری می‌شوند.

وی افزود: از ابتدای مرداد ماه، ۲ هزار و ۵۵۵ نمونه از بیماران سرپایی و بستری گرفته شد که یک هزار و ۶۶ مورد آن مثبت شدند.

هاشمی گفت: در وضعیت قرمز این شهرستان، هیچ گونه مجوزی برای برگزاری مراسم به تالارها داده نشد و از ابتدای مردادماه تاکنون یک تالار به علت فعالیت غیرمجاز پلمب شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شیروان بیان داشت: ۵۴ درصد گروه سنی بالای ۵۵ سال در این شهرستان واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده‌اند.

روزهای سخت کادر درمان / بیمارستان‌های بجنورد تکمیل شد

وی در انتها گفت: تزریق دز اول در گروه‌های هدف شامل فرهنگیان، نظام پزشکی، خبرنگاران، بیماران خاص، حمل و نقل و برخی از دانشجویان علوم پزشکی در حال انجام است.

بیمارستان جاجرم در آستانه تکمیل ظرفیت

مصطفی حاج زاده، فرماندار جاجرم نیز در گفتگو با مهر اظهار کرد: اگر همراهی مردم نباشد هیچ کار مثبتی صورت نمی‌گیرد؛ مردم با جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند به کادر درمان کمک کنند.

فرماندار جاجرم ادامه داد: در حال حاضر در شهرستان جاجرم وضعیت نارنجی است اما ظرفیت بیمارستان به دلیل پذیرش بیماران از اطراف شهرستان، مانند گرمه، جوین، جغتای و دیگر شهرها وضعیت خوبی ندارد.

وی افزود: بخش اعظم تخت‌های بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص داده شده، همچنین هماهنگی با درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان، برای خدمات و درمان بیماران سرپایی انجام گرفته است.

حاجی زاده تصریح کرد: مردم سفرهای بی مورد و تجمعات خود را لغو کنند و در صورت شرکت در مناسبت‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی با اشاره به وضعیت خوب تزریق واکسن در شهرستان ابراز داشت: آمار تزریق واکسن در شهرستان به طور میانگین در رده سنی ۸۵ به بالا ۸۸ درصد، رده سنی ۸۰ تا ۸۵ سال ۸۸ درصد، رده سنی ۷۰ تا ۷۵ سال ۷۱ درصد، رده سنی ۶۷ تا ۷۰ سال ۷۳ درصد و رده سنی ۵۵ تا ۶۰ نیز ۵۶ درصد است.

فوت ۱۴۰ نفر در اسفراین بر اثر کرونا

اسحاق ایلدرآبادی، رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین هم به خبرنگار مهر گفت: تعداد مبتلایان در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) اسفراین ۴۱ نفر است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: ۵۵ درصد از تست‌های پی سی آر گرفته شده مثبت هستند.

روزهای سخت کادر درمان / بیمارستان‌های بجنورد تکمیل شد

وی خاطر نشان کرد: تعداد تست‌های روزانه کرونا به ۱۴۴ رسیده و این نشان از افزایش ۵۰ درصدی نمونه‌ها دارد.

ایلدرآبادی با اشاره به آمار فوتی‌های کرونا در اسفراین تصریح کرد: متأسفانه تاکنون ۱۴۰ نفر از همشهریان اسفراینی بر اثر کرونا فوت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه میانگین کل سن مبتلایان از ۴۲ سال به ۳۹ سال کاهش یافته گفت: متأسفانه به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها که تنها ۷۰ درصد در شهرستان اسفراین انجام می‌شود، شاهد کاهش سن مبتلایان هستیم.

شیوع کرونا با قدرت در استان ادامه دارد و تنها راه خروج فوری از این وضعیت، رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی است؛ پروتکل‌هایی که طی چند هفته اخیر به هیچ وجه رعایت نمی‌شد.

کد خبر 5277916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha