۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۴۷

استاندار تهران خبر داد؛

افزایش ظرفیت تولید با رفع قانون منع استقرار صنایع در استان تهران

افزایش ظرفیت تولید با رفع قانون منع استقرار صنایع در استان تهران

تهران - استاندار تهران با اشاره به اینکه قانون منع استقرار صنایع جدید در شعاع ۱۲۰ کیلومتری سبب عقب ماندگی در صنعت شده بود گفت: با رفع این قانون افزایش ظرفیت تولید را در استان شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بند پی صبح چهارشنبه در جلسه شورای بخش خصوصی و دولت، اظهار داشت: یکی از موانعی که پیش روی توسعه، نوسازی و به کار گیری تجهیزات روز در صنایع استان تهران بود و شاهد آن بودیم، منع استقرار صنایع جدید در شعاع ۱۲۰ کیلومتری استان تهران بود که باعث می‌شد تا صنایع استان با تکنولوژی ۳۰ یا ۴۰ سال قبل به فعالیت ادامه دهند.

وی افزود: این موضوع باعث می‌شود تا حالت فرسودگی و پیری را ما در صنایع استان تهران شاهد باشیم و در این خصوص دو سال کار کارشناسی انجام شده و بر اساس نظرات کارشناسی که محیط زیست ارائه و منجر به انعقاد تفاهم نامه‌ای بین سازمان محیط زیست کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت شد بر اساس آن به هیأت دولت پیشنهاد شد که تدابیری را اتخاذ کنیم تا در توسعه و نوسازی صنایعی که در شهرک‌های صنعتی و واحدهای صنفی استقرار دارند این محدودیت را برداریم.

استاندار تهران گفت: نهایتاً یک سیکل طولانی را هیأت دولت در دستور کار قرار داد که ما از یک ظرفیت قانونی دیگر استفاده کردیم و مصوبه و قانون شده که تمامی صنایعی که دارای پروانه بهره برداری هستند برای توسعه، نوسازی در زنجیره تولید می‌توانند تکنولوژی به کار گیرند تا دو برابر ظرفیت خود را افزایش دهند.

وی عنوان داشت: این کار باعث می‌شود تا صنایع استان تهران از حالت عقب ماندگی تکنولوژی را به حالت روز تغییر دهیم و این باعث افزایش دو برابری تولید و اشتغال می‌شود.

کد خبر 5278912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha