۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۱۰

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان:

۶۵ درصد جامعه هدف اردستان از واکسیناسیون استقبال کردند

۶۵ درصد جامعه هدف اردستان از واکسیناسیون استقبال کردند

اردستان-مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به نقش رسانه‌ها در مدیریت افکار عمومی جامعه گفت: بیش از ۶۵ درصد جامعه هدف در اردستان از واکسیناسیون استقبال کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ذبیحی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در مدیریت افکار مردم در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند.

وی با بیان اینکه افزایش و کاهش شیوع بیماری مرتبط با رفتار مردم است، افزود: وقتی درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان کاهش پیدا می‌کند سیر ابتلای بیماری صعودی می‌شود.

ذبیحی با اشاره به روند خوب واکسیناسیون در اردستان، تصریح کرد: این مهم با همکاری مراقبین سلامت در مراکز واکسیناسیون، رسانه‌های شهرستان و اعتماد و اطمینان مردم ایجاد شده است.

وی یادآور شد: خوشبختانه بیش از ۶۵ درصد جامعه هدف در اردستان از واکسیناسیون استقبال کردند و این مسئله نیز نقش مهم رسانه‌ها را در آگاهی دهی به جامعه نشان می‌دهد.

ذبیحی ادامه داد: تاکنون ۱۲ هزار و ۵۶۴ نفر نوبت اول واکسن کرونا و سه هزار و ۸۱۳ نفر دُز دوم را تزریق کردند که در مجموع ۱۶ هزار ۳۳۷ نفر را شامل می‌شود.

شایعات در ارتباط با واکسن توسط رسانه‌های بیگانه

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خاطرنشان کرد: رسانه‌های بیگانه در فضای مجازی شایعاتی را در خصوص واکسن بیان کرده و در بین مردم باورهای غلط ایجاد می‌کنند که در این زمینه لازم است وزرات بهداشت و درمان ورود کند.

وی در خصوص تأثیر واکسیناسیون در اردستان، تاکید کرد: سن بستری بیماران کرونایی از ۶۲.۳ به ۶۰ سال کاهش یافته و میانگین سن فوت شدگان کرونایی نیز از ۷۶.۳ سال به ۷۳ سال رسیده است.

ذبیحی تصریح کرد: از ابتدای واکسیناسیون تاکنون هیچ واکسنی تأثیر ۱۰۰ درصدی نداشته و تزریق واکسن، فقط میزان بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از آن بیماری را کاهش می‌دهد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در خصوص کمبود واکسن، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات در نحوه مدیریت واکسیناسیون مشکلی ایجاد می‌شود اما تاکنون در اردستان موردی نبوده که برای فردی نوبت دوم تزریق به دلیل کمبود واکسن انجام نشود.

پدیده همزمانی و ابتلای برخی افراد به کرونا با وجود تزریق واکسن

وی با اشاره به ابتلای برخی افراد به کرونا با وجود تزریق واکسن، تصریح کرد: در واکسیناسیون پدیده‌ای به نام همزمانی وجود دارد، ممکن است فردی ناقل بدون علامت باشد و واکسن تزریق کند، سپس علائم آن پدیدار شود.

ذبیحی در خصوص شیوع ویروس دلتا در اردستان تاکید کرد: قطعاً وقتی یک اپیدمی در کشور شیوع پیدا می‌کند هیچ شهر و استانی از این سویه ویروس مصون نیست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان ادامه داد: تهیه کیت شناسایی دلتا برای شهرستان‌ها ضرورتی ندارد چرا که روش مقابله و درمان این گونه ویروس با قبلی‌ها تفاوتی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با کرونا یک مسئولیت فردی و اجتماعی است و همه اقشار جامعه باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی مسئول هستند و باید این بیماری را جدی بگیرند.

نمود مشکلات زیرساختی

ذبیحی با بیان اینکه برخی مشکلات زیرساختی اردستان اکنون نمود پیدا کرده است، تصریح کرد: آرامستان‌های اردستان هیئت امنا ندارد و ساماندهی نشده است، پراکندگی آرامستان‌ها یک حسن است اما مدیریت و ساماندهی آن مشکل است و باید برای آنها متولی تعیین شود.

کد خبر 5279088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha