۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۵۰

دبیر مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

موارد بستری کرونا در خراسان رضوی از ۳۲۰۰ نفر گذشت

 موارد بستری کرونا در خراسان رضوی از ۳۲۰۰ نفر گذشت

مشهد ـ دبیر مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شرایط خراسان رضوی به ویژه مشهد بسیار حاد و بحرانی است و در اوج پیک پنجم کرونا قرار داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر انجیدنی با بیان این‌که در حال حاضر با شرایط سخت و بحرانی روبرو هستیم، اظهار کرد: تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی از سه هزار و ۲۰۰ نفر فراتر رفته است.

وی با بیان این‌که از مجموع بیماران بستری ،۵۵۰ بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند، ادامه داد: شرایط استان خراسان رضوی به ویژه مشهد مقدس، بسیار حاد و بحرانی است و متأسفانه در حال حاضر در اوج پیک پنجم کرونا و افزایش روزافزون تعداد بیماران سرپایی و بستری قرار داریم.

دبیر مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بهترین راهکار در اوج پیک پنجم کرونا را ایجاد محدودیت‌های کرونایی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب جدی از حضور در دورهمی‌ها و رعایت فاصله اجتماعی دانست و گفت: بیش از ۱۸ ماه از زمان همه‌گیری ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و حوزه سلامت با تمام توان و ظرفیت در حال خدمات رسانی به بیماران است اما توان نیروی انسانی و ظرفیت مراکز درمانی محدود است و همکاری مردم می‌تواند در کاهش این فشار کاری بسیار مؤثر باشد.

انجیدنی با بیان این‌که دست یاری به سمت تمام مسئولان و مردم برای کمک به کاهش چرخه انتقال ویروس کرونا دراز می‌کنیم خاطرنشان کرد: از مردم کشور درخواست می‌کنیم در حال حاضر که مشهد در شرایط خاصی قرار دارد به این شهر سفر نکنند تا بتوانیم به شکل مناسبی از این بحران خارج شویم.

کد خبر 5279128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha