۲۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۱۰

امام جمعه کرج:

با لابی‌گری در شورای شهر کرج برخورد جدی می‌کنم

با لابی‌گری در شورای شهر کرج برخورد جدی می‌کنم

کرج - امام جمعه کرج گفت: لابی‌گری و سهم‌گرایی به عنوان سمی مهلک به مدیریت شهری ضربه وارد می‌کند، بنابراین اگر در شورای شهر کرج این موضوع را مشاهده کنم، قطعاً با فرد خاطی برخورد قاطعی می‌کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرج که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: عاشورا یک مکتب است که باید به آن توجه ویژه شود، امام حسین (ع) با مکتب عاشورایی خود درس استقامت و پایداری در برابر ظلم را به جهانیان آموخت.

وی با بیان اینکه حفظ عزت ملت ایران بزرگ‌ترین معروف به شمار می‌رود، تصریح کرد: باید بدانیم که معروفی بالاتر از ایجاد و حفظ نظام اسلامی وجود ندارد و کسی که در این راه تلاش کند، امر به معروف کرده است و بدون شک حاکم شدن این تفکر منجر به از بین رفتن مفاسد در جامعه می‌شود.

امام جمعه کرج بیان کرد: نهضت عاشورای امام حسین (ع) برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر و ایشان به دنبال اجرای این حکم مهم دینی بود؛ ایشان خود را به خاطر یک معروف فدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: حرکت آزادی‌خواهان و استکبارستیزان عالم برگرفته از پیام استقامت و پایداری عاشوراست و اگر این قیام نبود بسیاری از وقایع مانند انقلاب اسلامی محقق نمی‌شد.

با سفرای انگلیس و روسیه برخورد قاطع صورت گیرد

آیت‌الله حسینی‌همدانی گفت: سفرای انگلیس و روسیه با بازسازی عکسی که سالیان قبل در ایران گرفته شده را بازسازی کنند یک اهانت کردند که وزارت خارجه باید با قدرت با این رفتار اهانت‌آمیز برخورد جدی و قاطع کند.

وی اظهار کرد: دشمنان تمام دستگاه‌های تبلیغاتی خود را به کار بسته‌اند تا تفکر انقلابی که زیر سلطه آنها قرار ندارد را به جهان به عنوان تفکری خشونت‌گرا معرفی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: جریان انقلابی باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها در مقابل هجمه دشمنان ایستادگی کند و آن را خنثی کند.

وی با بیان اینکه عدالت‌محوری لازمه هر کاری از جمله شهرداری است، تصریح کرد: شهردار باید ویژگی‌ها مثبت بسیاری را داشته باشد از جمله دانش، تجربه، قدرت اجرایی، فسادستیزی و … که بتواند مدیریت شهری را به درستی به سرانجام برساند.

شهرداری نیازمند فعالیت‌های تخصصی است

آیت‌الله حسینی‌همدانی خاطرنشان کرد: شوراهای شهر و روستا باید کارایی خود را بالا برند به ویژه اینکه مدیریت شهری نقش بسیار مهمی در ایجاد رضایت عمومی و اعتمادزایی در جامعه دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری نیازمند فعالیت‌های تخصصی و عقلایی است، گفت: نباید فضای احساسی در مدیریت شهری حکم‌فرما شود و باید با قاطعیت با اموری که منجر به صدمه به روند خدمت‌رسانی به مردم شود مقابله کنیم.

امام جمعه کرج متذکر شد: لابی‌گری و سهم‌گرایی به عنوان سمی مهلک به مدیریت شهری ضربه وارد می‌کند، بنابراین اگر در شورای شهر کرج با این موضوع برخورد کنم، قطعاً با فرد خاطی برخورد قاطعی خواهم کرد.

کد خبر 5280273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha