۲۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۴۵

امام جمعه اسالم:

کنترل کرونا نیازمند مدیریت جهادی و انقلابی است

کنترل کرونا نیازمند مدیریت جهادی و انقلابی است

اسالم- امام جمعه اسالم با تأکید بر اینکه باید واکسن به اندازه کافی در اختیار مراکز واکسیناسیون قرار بگیرد، گفت: برای کنترل کرونا مدیریت جهادی و انقلابی نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش اسالم به مناسبت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، فلسفه اصلی قیام حضرت امام حسین (ع) را اصلاح جامعه از طریق امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و افزود: وقتی امت اسلامی در فاصله کوتاه پنجاه ساله بعد از پیامبر اکرم (ص) دچار انحراف و دین خدا به علت بدعت‌های مختلف دچار اعوجاج شده بود حضرت سیدالشهدا (ع) در مقابل این کجی‌ها ایستاد و جان خود را برای آگاهی جامعه در راه خدا تقدیم کرد.

باقری با بیان اینکه امر به معروف یعنی دعوت به همه خوبی‌ها و نهی از منکر یعنی بازداشتن از همه بدی‌ها، افزود: امر به معروف و نهی از منکر دو رکن اساسی و تکلیف مهم از فروع دین است که همه ما نسبت به آن در خانواده خود و جامعه مسئول هستیم.

امام جمعه اسالم گفت: امروز حتی دعوت مردم به استفاده از ماسک و نهی کردن از عدم رعایت مسائل بهداشتی خود مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در هفته گذشته در مورد مسئله کرونا به اهمیت تأمین واکسن چه از طریق افزایش تولید داخلی و چه از طریق افزایش واردات واکسن مطمئن خارجی، ادامه داد: باید واکسن با سرعت بیشتری در اختیار مردم قرار گیرد.

باقری توجه بیشتر به واکسن داخلی را بسیار مهم‌تر دانست و اضافه کرد: هم از لحاظ دسترسی همیشگی و هم از لحاظ امنیت بیولوژیکی و هم به دلیل توجیه اقتصادی و افزایش سطح فناوری و دانش علمی. اینکه تولید واکسن داخلی به عنوان ابزار قدرت در عرصه بین المللی برای ما باشد باید نسبت به افزایش تولید واکسن داخلی اهتمام بیشتری انجام شود.

امام جمعه اسالم با اشاره به حضور سرزده و بازدید میدانی رئیس جمهور محترم در مراکز درمانی و واکسیناسیون کرونا، گفت: اگر برخی مسئولان در دو سال گذشته «گان» به تن می‌کردند و شخصاً وارد میدان می‌شدند امروز شاهد این همه تلفات کرونا نبودیم.

وی تأکید کرد: با مدیریت پشت میز نشینی نتوانستند کرونا را مدیریت کنند، اکنون نوبت مدیریت انقلابی و جهادی است.

کد خبر 5280329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha