۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۸:۵۹

مهر خبر می دهد؛

روزهای سیاه در انتظار ایلام/ ۹ شهرستان در محاصره کرونا هستند

روزهای سیاه در انتظار ایلام/ ۹ شهرستان در محاصره کرونا هستند

ایلام-روند افزایشی آمار مبتلایان، بستری ها و فوتی های ناشی از کرونا در استان ایلام باعث شده تعداد شهرستان های قرمز این استان به ۹ برسد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: روند افزایشی شیوع کرونا در استان شدت گرفته، روزهایی که ساز کرونا باز هم ناکوک شده و در پیک پنجم باز هم مردم را درگیر کرده اما این بار شدیدتر از گذشته درگیر کرده است.

روند افزایشی جانباختگان این ویروس، آمارهای نگران کننده بستری، تخت‌های بیمارستانی پر و عده‌ای که در اوج بی‌خیالی هستند، نشان‌هایی از روزهای سیاه برای استان دارد.

فوت شدگانی که شاید روزهای گذشته آمار کرونا را دنبال می‌کردند اما امروز خود قربانی این ویروس شدند.

باید تاوان رعایت نکردن دیگران را بدهیم

یکی از شهروندان استان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عده‌ای از مردم تزریق واکسن را بهانه ماسک نزدن می‌کنند، عده‌ای دیگر نیز کماکان اعتقادی به ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن ندارند.

مهدی بختیاری افزود: به نظر من حدود ۴۵ درصد مردم پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند، به عنوان مثال من که پروتکل‌ها را رعایت می‌کنم از زمان شیوع کرونا تا به حال هیچ تفریحی و دورهمی نداشتم.

وی گفت: باید تاوان رعایت نکردن دیگران را بدهیم که بی‌خیال هستند، افراد زیادی را به خاطر ساده انگاری دیگران از دست می‌دهیم.

روزانه بیش از ۱۰۰ مورد بستری جدید در استان ثبت می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متأسفانه تعداد مبتلایان و فوتی‌ها در استان روز به روز در حال افزایش است.

جمیل صادقی فر افزود: بدترین شرایط این ویروس در استان وجود دارد، بیماران با سنین پایین با درگیری ریوی بسیار بالا هم اکنون در بیمارستان‌ها بستری هستند.

روزهای سیاه در انتظار ایلام/ ۹ شهرستان در محاصره کرونا هستند

وی عنوان کرد: در این نوع ویروس حتی بخشی از داروهای که در پیک‌های قبلی برای بیماران بسیار مؤثر و مورد استفاده بودند، هم اکنون به نظر می‌رسد در این پیک تأثیر آن چنانی هم نداشته باشند.

جمیل صادقی فر افزود: روزانه بیش از ۱۰۰ مورد بستری جدید در استان ثبت می‌شود که بسیاری از این افراد با سنین پایین و با درگیری ریوی بالا وارد بیمارستان می‌شوند.

صادقی فر اضافه کرد: واقعیت این است اگر این وضعیت کنترل نشود معلوم نیست در روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ دهد.

تزریق ۱۳۰ هزار دوز واکسن

وی عنوان کرد: روند تزریق واکسیناسیون در استان بسیار خوب است، مردم استقبال خوبی دارند تاکنون نیز بیش از ۱۳۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است که در روزهای آتی نیز این روند افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: اگر چه واکسیناسیون برای مقابله با ویروس کرونا در حال انجام است اما همه باید بدانیم کرونا با یک سویه جدید و خطرناک‌تر وارد شده و تنها راه خروج از این وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

خلاصه اینکه تنها راه مقابله با کرونا رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است، به هر حال انتخاب با خود مردم است، بی توجهی و قربانی شدن توسط کرونا یا رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و گذر از این روزهای سخت.

کد خبر 5281436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha