۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۳۸

فرماندار دهاقان:

حمایت از نخبگان دهاقانی در دستور کار است

حمایت از نخبگان دهاقانی در دستور کار است

دهاقان فرماندار شهرستان دهاقان گفت: شناسایی نخبگان در دستور کار قرار دارد تا از استعدادهای آنها در راستای توسعه شهرستان و کشور استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی سجادی شامگاه یک شنبه در جلسه کارگروه خیران دهاقان، اظهار داشت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب وقتی مردم برای انجام کاری بسیج می‌شوند آن کار موفق خواهد بود.

وی افزود: خیریه‌های سطح شهرستان دهاقان بسیار فعال و پویا هستند و با توجه به جمعیت کم شهرستان انتظار داریم که مشکلات مددجویان به خوبی رفع شود.

فرماندار شهرستان دهاقان با اشاره به تأمین شغل برای مددجویان اذعان کرد: خیریه‌ها در اشتغال‌زایی نیز باید نقش داشته باشند تا افراد بی بضاعت اما توانمند صاحب شغل مناسب شوند.

وی عنوان کرد: خیریه مخصوص بیماران در دهاقان علاوه بر ساخت بیمارستان و تهیه تجهیزات به بیماران خاص و سایر بیماران کمک و یاری می‌رساند و یکی از خیریه‌هایی است که در دهاقان همیشه به شایستگی فعالیت داشته است.

سجادی تصریح کرد: خیریه‌ها باید از موازی کاری پرهیز کنند و از سامانه مخصوص خیریه‌ها استفاده کنند.

فرماندار شهرستان دهاقان تاکید کرد: خیران از ظرفیت شهرستان و هنرمندان صنایع دستی در راستای آموزش به مددجویان و نهایتاً ایجاد اشتغال، استفاده کنند.

سجادی گفت: همه واحدهای تولیدی نیاز به نیروی کار ماهر و متخصص از جمله حسابدار و متخصص برق صنعتی دارند اما دهاقان فاقد چنین نیروهایی است.

فرماندار شهرستان دهاقان از حمایت از نخبگان خبر داد و اذعان کرد: افراد نخبه در همه رشته‌های علمی و ورزشی الگو هستند و باید حمایت شوند و نباید فقر مانع درخشش نخبگان شهرستان شود؛ بر این اساس ما آنها مورد حمایت قرار می‌دهیم و خیریه‌ها هم باید نخبگان را به خوبی حمایت کنند.

وی با تاکید بر شناسایی نخبگان، افزود: استعدادهای خاص را معرفی کنید تا مغفول واقع نشوند، باید در همه زمینه‌ها شاخص سازی صورت پذیرد تا از وجود نخبگان در راستای توسعه شهرستان و کشور استفاده شود.

فعالیت نرم افزار مؤسسات خیریه در سطح کشور

در ادامه مدیر کمیته امداد دهاقان اظهار داشت: کمیته امداد با فرمان امام خمینی در راستای رسیدگی به امور مردم و رفع فقر تشکیل شده است.

عبدالرضا پیمان افزود: کمیته امداد در راستای رفع فقر راهبردهایی از جمله اختصاص وام و تسهیلات به مددجویان و بیمه آنها را در دستور کار دارد و ۸۰ درصد این منابع دولتی و ۲۰ درصد آن مردمی است.

وی تصریح کرد: مددکاری باید فرهنگ عمومی شود و از ظرفیت‌های موجود در شهرستان نیز در این راستا استفاده بهینه شود.

پیمان از فعالیت نرم افزار مؤسسات خیریه خبر داد و اذعان کرد: همان‌طور که همیشه در رعایت اصول و مسئولیت‌های اجتماعی پیشرو بوده‌ایم در این زمینه هم باید فعال باشیم و همه اطلاعات باید محرمانه ثبت شود.

کد خبر 5282110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha