۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۱۷

نایب رئیس شوری شهر کرج:

دوره ششم شورای شهر کرج به سمت مدیریت یکپارچه حرکت کند

دوره ششم شورای شهر کرج به سمت مدیریت یکپارچه حرکت کند

کرج - نایب رئیس شوری اسلامی شهر کرج گفت: مدیریت شهری باید به صورت یکپارچه به سمت مدیریت یکپارچه گام بردارد که البته شورای ششم از هیچ کوشش و کمکی در این زمینه دریغ نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رحیمی عصر یکشنبه طی تذکر پیش از دستور در ابتدای چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) اظهار داشت: نظر به مکاتبه شماره ۱۶۵۰۰ مورخ ۱۵/‏۰۴/‏۱۴۰۰‬ در خصوص تحویل و تحول شهرداری‌ها در پایان دوره پنجم به دوره ششم شوراها، بدین وسیله اعلام می‌شود شهرداران سابق موظف به تهیه گزارش از وضع موجود بر اساس بندهای ده‌گانه به سرپرست جدید و شورای اسلامی شهر دوره ششم هستند.

نایب رئیس شوری اسلامی شهر کرج تصریح کرد: درخواست می‌شود دستور فرمایند بخشنامه یادشده ظرف ۷ روز کاری تهیه و به صورت مستند ارائه شود و ضرورتاً در صحن قرائت تا شهرداری اقدام نماید.

رحیمی در بخش دیگر سخنانش به بحث مدیریت یکپارچه شهری اشاره کرد و افزود: هم اکنون به مدیریت شهری به عنوان مادر خرج نگاه می‌کنند و این دید بخاطر نبود نگاه واحد و یکپارچه به مدیریت شهری است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از رویکردهای اصلی شورای ششم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهری است که این موضوع به جد در دستور کار قرار گرفت، بیان کرد: با مدیریت واحد و یکپارچه شهری به سمت ایده‌آل شدن در این زمینه در حال حرکت هستیم.

امام جمعه کرج نکات شایسته‌ای در باب موضوع شوراها اشاره داشت

مریم قهرمانی‌صارم، عضور شورای اسلامی کرج نیز در نطق پیش از دستور چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج ایام سوگواری سید و سالار شهیدان را تسلیت گفت و اظهار داشت: جمعه گذشته نماینده محترم ولی فقیه در استان نکاتی را در باب موضوع شوراها بسیار به جا و شایسته اشاره داشتند که بر خود واجب میدانم از دقت نظر ایشان و توصیه‌های عالمانه شأن تقدیر و تشکر کنم.

وی بیان کرد: چند کلید واژه در بیانات حضرت آیت الله حسینی همدانی وجود دارد که یادآوری آنها برای همه اعضای محترم واجب است اینکه ایشان گفتند: «سالم حرکت کنید، لابی گری و سهم خواهی سم مهلک عملکرد شماست که رگه‌هایش در همین روزها دارد دیده می‌شود.» این چند جمله کوتاه اما پر معنا می‌بایست مورد توجه در تمامی شئونات شورای اسلامی شهر باشد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: رسانه و افکار عمومی انتظار به جایی از ما دارند که تصمیماتمون بر مدار شفافیت باشد و شجاعانه هر عضو شورا بدون ملاحظه و مصلحت اندیشی و پنهان کاری اعلام نظر نماید تا نمایندگان افکار عمومی تک تک ما را در ترازوی سنجش قرار دهند و انطباق شعارها و رفتارمان در عمل میسر باشد.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم هر یک از اعضا یک کاندیدا را به صورت علنی برای تصدی شهرداری کرج معرفی نماید و دلایل معرفی کاندیدای مطرح شده را در چند دقیقه برای سایر اعضا و اصحاب رسانه تشریح کند و از میان افراد معرفی شده به صورت علنی و شفاف رأی گیری صورت پذیرد و هر عضو شورا به پنج کاندیدا رأی دهد و پنج کاندیدایی که بالاترین رأی را آوردند به جهت ارائه برنامه‌های خود به صحن شورا دعوت شوند، طی یک یا دو روز به صورت تمام وقت جلسات ارائه برنامه‌ها و نظرات برگزار گردد و در روز سوم رأی گیری البته به صورت علنی و شفاف و نه مخفی برای انتخاب نهایی صورت پذیرد.

قهرمانی‌صارم خاطرنشان کرد: از ریاست شورا درخواست دارم این پیشنهاد تحت عنوان «طرح شفافیت انتخاب شهردار» به رأی بگذارند و خواهشی که از همکاران گرامی دارم از حضور در هر جلسه‌ای با موضوع انتخاب شهردار به صورت غیر رسمی و غیر از صحن شورای اسلامی شهر پرهیز کنند تا خدای ناکرده شائبه‌ای رخ ندهد.

احصاء فرایند انتخاب شهردار محصول کارِ کارشناسی است

علی قاسم‌پور، سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج نیز در نشست خبری پایان چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: امروز شورا دو لایحه دو فوریتی را مصوب کرد که مهمترین آنها مربوط به کمک صد میلیارد ریالی به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی البرز جهت خریداری تجهیزات پزشکی و کمک به پروسه درمان بیماران کرونایی می‌شود که نحوه تخصیص و نظارت بر حُسن هزینه کرد اعتبار نیز پیش بینی شده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات ناظرین شورای اسلامی شهر در سازمانها و مناطق تابعه شهرداری کرج، اسامی آنها را جهت اطلاع رسانی توسط رسانه‌ها اعلام کرد. قاسم پور همچنین صحن شورای شهر را محل مباحثه و تبادل دیدگاه‌های موافق و مخالف دانست و گفت که در نهایت دموکراسی و نظر اکثریت پیروزِ میدان است.

این مسئول با بیان اینکه برگزاری جلسات مشورتی بین اعضا شورا امری طبیعی است و نباید از آن تفسیرِ جلسه غیرعلنی را داشت، اظهار کرد: تعریف جلسه غیرعلنی در قانون و آئین نامه داخلی شوراها مشخص است و شورای شهر کرج تاکنون جلسه غیرعلنی نداشته اما جلسات مشورتی داریم و کماکان برای حفظ فضای وحدت و اتخاذ تدابیر مناسب برای اداره شهر خواهیم داشت.

قاسم پور با تاکید بر اینکه روند انتخاب شهردار کرج و پروسه و فرایندهای آن کاملاً شفاف بوده و برای آن زمان و انرژی کارشناسی صرف شده است، خاطر نشان کرد: هفت گزینه نهایی اعلام شده اولاً از حضورِ خود در لیست نامزدها مطلع هستند ثانیاً هفته آینده در جلسات رسمی و در حضور اصحاب رسانه برای ارائه برنامه حضور پیدا می‌کنند و چیزی برای پنهان کاری نداریم اما اینکه از همه نامزدهای تصدی این سمت بدون بررسی قبلی و تطبیق شرایط قانونی دعوت می‌شد، اساساً با منطق همخوانی ندارد.

وی عنوان کرد: امیدواریم با نهایی شدن انتخاب شهردار، زمانِ تشریح اولویت‌های شورا در حوزه‌های مختلف فرا می‌رسد و تلاش می‌کنیم تا در سایه اتحاد و همدلی، همسو با قانون و در جهت گام دوم انقلاب اسلامی مشکلات شهر را مرتفع کرده و اداره کلانشهر کرج را بر ریل کارشناسی عملیاتی کنیم.

کد خبر 5282233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha