۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۲۷

زلفی گل به مهر خبر داد؛

برنامه عملیاتی برای دانشگاه کارآفرین و مسئله محور

برنامه عملیاتی برای دانشگاه کارآفرین و مسئله محور

وزیر پیشنهادی علوم از طرح جدید برای هدفمند سازی رساله‌های دکتری و کارشناسی ارشد خبرداد و گفت: برای دانشگاه کارآفرین و مسئله محور برنامه عملیاتی و مدون دارم.

محمد علی زلفی گل در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: برنامه‌های مدون و عملیاتی دارم و توسعه دانشگاه‌های نسل سوم در دستور کارم هستند تا بتوانیم از ظرفیت‌های غنی در جهت رشد و شکوفایی و عدم وابستگی استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم روز به روز به ضرورتی انکار ناپذیر تبدیل شده است که عمده ترین مشخصه این دانشگاه‌ها برخلاف دانشگاه‌های نسل اول و دوم اهمیت موضوع کارآفرینی، ارتباط چند وجهی هم افزا با جامعه و فضای کسب و کار و مأموریت‌های منطقه‌ای و اقتصادی است. به گونه‌ای که در همین راستا نیل به آرمان دانشگاه کارآفرین به یکی از اصلی ترین دغدغه دانشگاه‌های مطرح جهان تبدیل شده است.

وزیر پیشنهادی علوم گفت: سنگ زیر بنای دانشگاه کار آفرین، آموزش کارآفرینی در دانشگاه‌ها به منظور ایجاد اشتغال بوده است که در ۵۰ سال اخیر در کشورهای پیشرو گسترش یافته است و آموزش کار آفرینی در دانشگاه‌ها در کنار مراکز رشد و نوآوری، دفاتر انتقال فناوری، پارک‌های علم و فناوری و نهادهای سرمایه گذاری خطرپذیر سازوکار ایجاد اشتغال دانش بنیان را تشکیل داده اند.

وی تأکید کرد: باید دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ما به سمت حل مسئله و مأموریت گرا حرکت کنند که نیاز است در این راه اقدامات اساسی صورت گیرد.

زلفی گل همچنین با اشاره به ارائه برنامه‌های خود در دیدار با کمیسیون‌های مختلف مجلس یکی از اولویت‌های برنامه خود را هدفمندی سازی آموزش، پژوهش و تحقق مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی عنوان کرد.

وی اولویت دیگر برنامه خود را هدفمندسازی رساله‌های دکتری و کارشناسی ارشد عنوان کرد و افزود: تمام تلاشم را برای هدفمندسازی رساله‌های کارشناسی ارشد و دکتری به کار خواهم گرفت تا با اجرای طرح جدیدی بتوانیم بخشی از پتانسیل تحقیقاتی دانشگاه‌ها را در راستای رفع نیازهای جامعه قرار دهیم.

وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری امروز نیز با چند کمیسیون دیگر برای ارائه برنامه‌ها، دیدگاه‌ها و راهکارهای خود جلسه خواهد داشت.

به گزارش مهر، محمد زلفی گل وزیر پیشنهادی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در دولت سیزدهم از روز شنبه ۲۳ مرداد در کمیسیون‌های مختلف مجلس حاضر شده و برای تصدی مقام وزارت علوم تحقیقات و فناوری برنامه‌های خود را ارائه می‌دهد وی باید تا ۲۶ مرداد در ۱۴ کمیسیون مختلف مجلس حاضر شده و برنامه‌های خود را ارائه دهد.

کد خبر 5282255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد AE ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      2 5
      اهمیت دادن به پژوهش کاربردی و حرکت به سمت دانشگاههای نسل سوم و بالاتر مستلزم ارتقا اخلاق و پایبندی به حقوق دانشجو و همه اقشار دانشگاهی است. انحصارطلبی اعضای هیات علمی و بی اخلاقی و حرص و ولع انها بزرگترین مانع پیشرفت و استقلال دانشگاهاست
    • سعید IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      2 1
      دقیقا وزیر علوم پیشنهادی داره درست میگه. همه ی دانشگاههای کشور فقط باید مسائل مملکت رو حل کنن و کار آفرینی کنن.
      • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
        0 0
        دقیقا درست میگه ولی دقیقا خودش خلاف عمل کرده و دقیقا تمام مقالات ایشان کاربرد ندارند.
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 2
      یکی از ایده هائیکه می تواند دانشگاه نسل سوم را تقویت کند بها دادن به دانشگاه های سازمانی نظیر نفت؛ مالک اشتر و غیره است که متاسفانه در دولت قبل به آنها بها داده نشد و حتی قانون افزایش حقوق برای آنها اجرا نگردید و موجبات دلسردی آنها ایجاد شده است. علت موفقیت دانشگاه های پزشکی؛ هم راستا بودن با بیمار