۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۵۲

معاون فرهنگی دانشگاه:

برنامه راهبردی ۵ ساله دانشگاه آزاد نهایی شد

برنامه راهبردی ۵ ساله دانشگاه آزاد نهایی شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برنامه راهبردی پنج ساله را با نگاه تحولی آماده و نهایی کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، شانزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به ریاست دکتر فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور اعضا در واحد تبریز برگزار شد.

جهان بین در این جلسه با بیان اینکه با تحولاتی که در دانشگاه آزاد اسلامی رخ داده، این دانشگاه به یک شبکه دانشگاهی تبدیل شده و روز به روز در این مسیر در حال پیشرفت است، گفت: سامانه هایی همچون آموزشیار و پژوهشیار در تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی به یک مجموعه شبکه ای تأثیرگذار بودند و این موضوع برای دانشگاه یک اعتبار و ضریب نفوذ بالایی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی برنامه راهبردی پنج ساله را با نگاه تحولی آماده و نهایی کرده است، تصریح کرد: به جای مدیریت فرهنگی بر مدیریت فرهنگ تأکید داریم، مدیریت فرهنگی مدیریت فعالیت های فرهنگی است و در مدیریت فرهنگ باید توجه داشته باشیم چه عواملی بر آن تأثیرگذار هستند.

جهان بین با تأکید بر اینکه حوزه فرهنگ نمی تواند نسبت به مسائلی مانند پژوهش بی تفاوت باشد، افزود: آیین نامه ارتقا تأثیر زیادی در فرهنگ سازی دارد و در تحول فرهنگی نمی توان بدون توجه به آیین نامه ارتقاء تحول فرهنگی ایجاد کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی، باید به جای نگاه منفعلانه و مصرف کننده، رویکرد مشارکتی به مخاطب داشت و با ایجاد پلتفرمها و اکوسیستم مساعد، توسعه دانشگاه با توسعه و خلاقیت افراد گره بخورد.

وی ادامه داد: در بحث اقتصاد تأکید دانشگاه آزاد اسلامی بر تولید ثروت از علم مبتنی بر آمایش سرزمین است و در بحث پژوهش نیز حل مسأله و تبدیل دانشگاه به سازمان حل مسأله برای ما مهم است.

جهان بین اظهار داشت: در بحث آموزش نیز تأکید بر یادگیری عمیق، مهارت افزایی، تربیت نیروی متخصص و ماهر است و بدون این موارد دانشگاه نمی تواند پایدار بماند.

کد خبر 5282665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha