۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۵۶

نامزد شهرداری قزوین:

مخالف ماجرای هفت سنگان بودم/تلاش برای اتصال متروی هشتگرد به قزوین

مخالف ماجرای هفت سنگان بودم/تلاش برای اتصال متروی هشتگرد به قزوین

قزوین- یکی از نامزدهای شهرداری قزوین با بیان اینکه در برابر ماجرای هفت سنگان موضع گرفته و مخالف آن بودم، تلاش برای اتصال متروی هشتگرد به قزوین را یکی از برنامه های اصلی خود دانست.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها، فاطمه نخستین: با آغاز به کار شورای اسلامی شهر قزوین فرایند تعیین شهردار برای شهر مینودری نیز آغاز شده و کاندیداهای متعددی با حضور در صحن علنی شورای شهر برنامه‌های خود را ارائه دادند.

غیاثوند یکی از کاندیداهای شهرداری قزوین است. او که عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است سابقه حضور در شورای اسلامی شهر قزوین را در کارنامه دارد. وی در چهارسال گذشته نیز شهردار بویین زهرا بوده است.

حسین غیاثوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های خود در رابطه با شهر قزوین اظهار کرد: یکی از برنامه‌های من تبدیل به درآمد کردن پسماند به عنوان طلای سیاه است.

وی افزود: تا به امروز به مقوله پسماند و درآمدزایی از آن در شهرداری قزوین توجه نشده و شهرداری به‌وقت پسماند خشک مردم را تحویل نمی‌گیرد و زمانی هم که تحویل می‌گیرد هزینه‌ای در قبال آن پرداخت نمی‌کند بنابراین مردمی انگیزه‌ای برای تفکیک زباله ندارند.

این کاندیدای شهرداری قزوین اضافه کرد: یکی از برنامه‌های من تعیین پایگاه‌هایی در سطح شهر است که پسماندهای خشک را از مردم خریداری کنیم تا از این طریق علاوه بر اینکه ورودی پسماند به سایت محمدآباد کاهش یابد، موجب درآمدزایی و اشتغال نیز خواهد شد.

وی با اشاره به تورم نیروی انسانی در شهرداری قزوین، تصریح کرد: به این تعداد نیرو به‌عنوان یک ظرفیت نگاه می‌کنم به‌هرحال این نیروها وارد شده‌اند و معاش آن‌ها وابسته به این کار است.

غیاثوند تأکید کرد: این ظرفیت به طور صحیح در اختیار سیستم قرار نگرفته است و نیروهای شهرداری باید در جایی که توانمندی آن را دارند قرار بگیرند، من تصمیم دارم از جوان‌ها استفاده کنم و برنامه‌هایی که نیروها شهرداری توان انجامش را دارند را به آن‌ها بسپرم نه به بیرون از شهرداری، ممکن است مرتبه اول کمی اشتباه کنند اما باید به آن‌ها فرصت داد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های من، ایجاد متروی قزوین به هشتگرد، با چهار ایستگاه که فاصله هر ایستگاه با دیگری ۱۵ کیلومتر باشد است، با این کار قزوین به جمعیت و ظرفیت بیست‌میلیونی تهران و کرج متصل می‌شود.

عضو سابق شورای شهر قزوین با اشاره به راه حل خود برای پرداخت بدهی شهرداری قزوین بیان کرد: هم‌اکنون شهرداری ۶۴۰ میلیارد به یکی از بانک‌ها بدهکار است و این بدهی ۹ میلیارد سود ماهانه برای بانک دارد، از برنامه‌ها من برای حل این بحران ارزیابی و کارشناسی برج‌ها نیمه‌کاره شهرداری همچون برج‌ها پونک است که ارزش ریالی آن‌ها بدهی را پوشش می‌دهد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از راهکارهای کاهش این بدهی تبدیل سهام شهرداری قزوین به سهام سودآور و عبور از متمرکز کردن سهام است.

غیاثوند تصریح کرد: می‌توانیم بخشی از بدهی‌ها را با دستورالعمل ویژه بودجه‌نویسی حل کنیم و راه دیگر هم اینکه شهرداری چیزی حدود هزار میلیارد تومان بدهی از مردم و بخش دولتی دارد، شهرداری این بدهی‌ها را از طریق اوراق تسویه وصول کند و به بانک بدهد.

وی با اشاره به نقاط ضعف شهرداری قزوین عنوان کرد: کنار گذاشتن نیروهای توانمند و همچنین هزینه‌های جاری بالا و هزینه‌ها پایین عمرانی از اصلی ترین نقاط ضعف موجود در شهرداری قزوین است.

کاندیدای تصدی پست شهرداری قزوین بیان کرد: بدهی شهرداری به بانک‌ها، ارائه نامطلوب خدمات در حوزه خدمات شهری و فضای سبز، وضعیت نابسامان پسماند سایت محمدآباد، عدم انجام کار اثرگذار فرهنگی در حوزه فرهنگی و استفاده نادرست از ظرفیت‌های موجود از دیگر ضعف‌های شهرداری قزوین است که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

وی گفت: ظرفیت‌های بالای گردشگری، نزدیکی به پایتخت، نیروی جوان و مستعد و زیرساخت‌های مستعدی که در گذشته فراهم شده از نقاط قوت شهر و شهرداری قزوین است که باید به آن توجه کرد.

غیاثوند در پایان با اشاره به برخی مباحث مطرح شده درباره خود در رابطه با حضور و تأثیر او در ماجرای هفت سنگان تاکید کرد: از معدود کسانی بودم که در مقابل ماجرای هفت سنگان موضع مخالف داشته‌ام.

کد خبر 5283363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha