۲۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۷

عضو جامعه روحانیت شیراز:

محرم نماد اسلام و احیا کننده آن است

محرم نماد اسلام و احیا کننده آن است

شیراز - عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: محرم نمادی برای اسلام بوده و این نماد، خود احیا کننده ارزش های اسلامی و عاملی برای گرویدن افراد به اسلام شده است .

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن مرادی در گفت و گو با خبرنگار مهر، بیان کرد: محرم و صفر دو ماهی است که در آن افراد بیشتر از سایر ماه‌ها به عظمت خانواده ائمه اطهار پی برده و تأمل می‌کنند زیرا در این دو ماه است که مراسم‌های روضه و عزاداری حتی با شیوع ویروس کرونا و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شده و افراد بیشتر از خصایص این خاندان آشنا می‌شوند.

وی اضافه کرد: اسلام بدون محرم و صفر و وقایعی که در این دو ماه روی داد استوار نمی‌شود لذا امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان در راه اسلام به شهادت رسیده تا اسلامی که امروز به جامعه بشری تحویل می‌گردد اسلامی ناب و عاری از از هر گزندی باشد در این میان نباید فراموش کرد که امام حسین (ع) نقش ویژه ای در جذب افراد مختلف به اسلام داشته و توانست چشم جهانیان را باز کند.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی ادامه داد: در زمانی که ظلم تمام جهان را گرفته بود امام حسین (ع) علاقه‌ای با بیعت کردن با ظالمان نداشت و به درخواست مردم کوفه به سمت این شهر حرکت کرد با این حال وقتی که با خیانت مردم کوفه مواجه شد و از سویی لشکریان یزید را دید تصمیم بر آن گرفت که برای اعتلای اسلام به جنگ با کافران بپردازد که این موضوع نیز خود درسی برای جامعه اسلامی است.

او ادامه داد: با نگاهی به زندگی ائمه اطهار در خواهیم یافت که تمامی اقدامات این افراد برای جامعه اسلامی درسی بوده که می‌توانند در زندگی با به کار بستن آنها زمینه رشد در درگاه خداوند را فراهم سازند به طور کلی می‌توان گفت که با پیداه سازی سیره ائمه اطهار در زندگی جامعه بشری می‌تواند به حیات طیبه دست پیدا کند.

کد خبر 5283899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha