۳۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۳۰

معاون ارتش:

ایران در سه رشته، میزبان مسابقات نظامی ۲۰۲۱ است

ایران در سه رشته، میزبان مسابقات نظامی ۲۰۲۱ است

معاون تربیت و آموزش ارتش گفت: ایران یکی از کشورهای میزبان مسابقات نظامی ۲۰۲۱ است که در سه رشته حدود ۳۹۰ نفر را میزبانی می‌کند. 

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش در نشست خبری تشریح مسابقات بین‌المللی نظامی ۲۰۲۱ روسیه گفت: این مسابقات در چهار حوزه دریایی، هوایی، زمینی و پدافند برگزار می‌شود و در ۲۸ میدان و ۱۵ کشور، این مسابقات برگزار می‌شود که ما یکی از کشورهای میزبان هستیم که در سه رشته حدود ۳۹۰ نفر را میزبانی می‌کنیم.

وی یادآور شد: این مسابقات عرصه پاسخگویی تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها در برابر مسائل دفاعی روز است و به ما کمک می‌کند تا امکانات و توانمندی‌های خود را با این مسائل دفاعی به چالش بکشیم.

معاون تربیت و آموزش ارتش اظهار داشت: از جمله آورده‌های آموزشی این مسابقات این بوده که به احیای استانداردهای تاکتیکی و عملیاتی انجامید و آوردگاهی برای محک زدن رزمندگان ما بوده است.

امیر شیخ با بیان اینکه فردا افتتاحیه این مسابقات در اصفهان برگزار می‌شود، گفت: فردا افتتاحیه این مسابقات در رشته اربابان سلاح برگزار می‌شود و همچنین در شهر کنارک نیز میزبانی چهار کشور را بر عهده داریم که فردا آغاز عملیات غواصی در زیر دریا را برگزار خواهیم کرد. همچنین جام دریا که مسابقات ناوشکن‌ها است در دریای خزر برگزار می‌شود و میزبان چهار کشور در آن رشته هستیم.

وی گفت: در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به آنچه از سوی کشور میزبان یعنی روسیه و نیز آنچه از سوی وزارت بهداشت کشور مطرح می‌شود را اجرا می‌کنیم. هر میهمانی باید ۷۲ ساعت در قرنطینه باشد. همه عناصر مجری و حاضر در این مسابقات واکسینه شده‌اند.

معاون تربیت و آموزش ارتش یادآور شد: ما از کشوری به صورت مستقل دعوت به عمل نمی‌آوریم، بلکه در سایت مسابقات عنوان تمامی رشته‌ها موجود است که هر کشوری برای هر رشته‌ای اعلام آمادگی کند ما وظیفه داریم برای آن کشور کارت دعوت صادر کنیم.

امیر شیخ در پایان با بیان اینکه امیدواریم در سال‌های آتی به عنوان قطب برگزاری این مسابقات در منطقه باشیم، گفت: اختتامیه مسابقات این دوره نیز در روزهای ۱۵ و ۱۶ شهریور برگزار خواهد شد

کد خبر 5285629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha