۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۱۲

گزارش خبری؛

چالش‌های بیمارستان تازه تأسیس باغملک/ نوساز بودن دردی دوا نمی‌کند

چالش‌های بیمارستان تازه تأسیس باغملک/ نوساز بودن دردی دوا نمی‌کند

باغملک- بیمارستان تازه تأسیس شهید طباطبایی باغملک از امکانات اولیه محروم است و بیماران مجبور هستند خطرات جاده را به جان بخرند و برای انجام امور درمانی به شهرستان‌های مجاور بروند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - فرشاد بندانی ترشکی: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا روزبه‌روز در حال افزایش است و حالا دیگر همه رکوردها نیز پس از چند ماه شرایط به نسبت آرام اما شکسته شد؛ اکنون همه آمار و ارقام می‌گوید که ایران در یکی از سخت‌ترین شرایط ممکن از ابتدای ورود ویروس به کشور به سر می‌برد و همین افزایش مبتلایان و جان‌باختگان بار دیگر ازدحامی را در بیمارستان‌های کشور ایجاد کرده است.

در شهرستان باغملک نیز تعداد مبتلایان به‌شدت در حال افزایش است و امکانات بیمارستانی جواب‌گوی این تعداد مراجعه‌کننده نیست؛ همچنین بیمارستان تازه تأسیس شهید طباطبایی از امکانات اولیه نیز محروم است و بیماران را مجبور می‌کند که خطرات جاده را به جان بخرند و برای انجام امور درمانی به شهرستان‌های مجاور بروند.

تنها بیمارستان باغملک

یکی از شهروندان باغملکی به خبرنگار مهر می‌گوید: مشکلات بیمارستان شهید طباطبایی باغملک با وجود نوساز بودن ساختمان آن اما کماکان به قوت خود باقی است؛ امکانات و متخصص‌های لازم در آن بسیار محدود یا اصلاً وجود ندارد و مردم این شهرستان نمی‌توانند به کم‌ترین حق خود در زمینه درمان برسند.

وی ادامه داد: ۳۰ سال پیش برای انجام سی‌تی‌اسکن به خارج از شهرستان مراجعه می‌کردیم و امروز نیز با وجود این بیمارستان نوساز اما باید همان راه قبلی را برویم.

این شهروند باغملکی گفت: انتظار مردم از نماینده مجلس، فرماندار و مسئولان شبکه بهداشت در شهرستان ارتقای واقعی و کیفی تنها بیمارستان موجود در شهر باغملک است که نتوانسته رضایت مردم را جلب کند و نبود امکانات و نبود پزشک باعث نارضایتی مردم این شهرستان شده است.

راه‌اندازی دستگاه سی‌تی‌اسکن تا هفته آینده

«کرامت جاودان زاده» رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باغملک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان باغملک به قطعاتی نیاز داشت که از شرکت ژاپنی سازنده دستگاه وارد کشور شده است و بیشتر کارهای گمرکی و ترخیص از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) تهران انجام شده و هفته آینده این دستگاه در این بیمارستان راه‌اندازی می‌شود.

چالشهای بیمارستان تازه تأسیس باغملک/نوساز بودن دردی را دوا نمیکند

وی با بیان اینکه پزشک‌های عمومی به‌طور شبانه‌روزی در اورژانس این بیمارستان در حال خدمات‌رسانی هستند، ادامه داد: در این بیمارستان عمومی در حال حاضر متخصصان جراحی عمومی، اطفال، زنان، بیهوشی، گوش و حلق و بینی، داخلی و رادیولوژیست وجود دارد که در حال ارائه خدمات درمانی به مراجعه‌کنندگان هستند.

جاودان زاده با اشاره به اینکه یک دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس بیمارستان اضافه شد، تصریح کرد: با هدف نوسازی ناوگان بیمارستان باغملک یک دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر مجهز به تجهیزات کامل پزشکی به ناوگان اورژانس این شهرستان اضافه شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باغملک گفت: این اقدام در راستای افزایش کیفیت خدمات و سهولت در اعزام بیماران بیمارستانی و بین بیمارستانی صورت گرفته است و تقویت ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی و بین بیمارستانی از برنامه‌های این مجموعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، ویروس کرونا همچنان در کشور جولان می‌دهد که ازاین‌رو از مسئولان خوزستانی به‌خصوص بخش بهداشت و درمان انتظار می‌رود که در راستای تقویت تجهیزات تنها بیمارستان شهرستان باغملک اقداماتی را انجام دهند.

کد خبر 5286915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha